2013. február 24., vasárnap

Megjelent a Linux Mint Debian 201303 RC

 Képernyőképek:


Kiemelt újdonságok:
  • Update Pack 6

  • MATE 1.4

  • Cinnamon 1.6

  • Továbbfejlesztett telepítő: grafikus időzóna és billentyűzet választás,  támogatja a több (multiple) HDD-re telepítést, slideshow, webkamera és arckép támogatás

  • Plymouth splash screen
Hasznos linkek: 
További információ: http://blog.linuxmint.com/?p=2313


Linkek a letöltéshez:

Torrentek:


MD5 sums:

  • MATE 32-bit: 4ebcf5ae6268bec0b26a10143e4f7b55

  • MATE 64-bit: 90dcb75e716a791429eda16374c5ab31

  • Cinnamon 32-bit: f0153fa28ae5a4014962046fc66156a6

  • Cinnamon 64-bit: 82527fd02e6f0b8458c59488a2681396

MATE 32-bit:


MATE 64-bit:


Cinnamon 32-bit:


Cinnamon 64-bit:

27 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam lájvban, szépen futott is (bár ahhoz képest, hogy win7 alatt majd kiveri a kijelzőt a "térerő" mert 100% addig LMDE alatt csak 71-81% közt volt holott a noti helye nem változott és mindössze 3 méter van a router és közte) de telepítés után állandóan hibára ment ki, hogy kézzel állítsam be a grubot amit sehogy nem engedett, próbáltam volna terminállal is, újratelepítéssel (/dev/sda, és az összes vinyóra vonatkozó formában) és restart után el sem indult "operating system no found" hibával. Lényegében egy 250GB-s vinyóra ment volna, ebből 4GB-t hagytam swapnak, a többi meg lett volna Ext4 és "/". Nem jött össze sajnos.. :(

    VálaszTörlés
  2. Én is kipróbáltam,ugyanez tűnt fel nekem is a wifi-vel (81%,kb.3 méterről...)
    Win7,Kubuntu 100% térerőt jelez,Mageia live cd szintén 100%.
    Én nem raktam fel.

    VálaszTörlés
  3. Végleges mikor várható? Szerintem majd rápróbálok mivel csak jókat hallok róla, hogy stabilabb stb stb.

    VálaszTörlés
  4. Live: wifi jelerősségben nincs változás, jó, amilyen más rendszer alatt is.

    Viszont: unetbootinnal pendriveról bootolva: nem lehet leállítani a live rendszert, kilépés után a the system will ... halt now vagy valami sornál megáll... csak a power gombbal lehet lelőni a laptopot. 2 laptopon próbáltam , 64 bites rendszert, torrenten át jött le a telepítő iso.

    Azért az egyik laptopra telepítettem.
    Hasonló a gubanc mint fentebb olvastam, a grub nem látja a többi rendszert, és nem is lehet semmilyen rendszert elindítani, még a frissen telepítettet sem. ...

    Most az jön, hogy az eddig jól bevált Mint 14 Mate-s rendszer grubját élesztem újra.... vagy teszek egy kitekintést a mint 14 KDE-re...

    Szóval ez, amikbe belebotlottam valóban nagyon RC volt, de hát ez RC. Bár szerintem kiadás kritikus hibák ezek még.
    Lehet, hogy az unetbootin nem tetszett neki, nem tudom. Eddig az unetbootin vitt mindent.

    VálaszTörlés
  5. Megnéztem a 14 KDE-t. Szép, eddig a KDE-k közül szerintem talán a legjobb, és gyors is mellé.

    Minden esetre maradok a Mate-s Mint 14 - nél. Ez tökéletes - nekem.

    Köszönöm a fejlesztőknek.

    VálaszTörlés
  6. Már itt dörömböl a kapuk mögött :D

    VálaszTörlés
  7. Meg is érkezett:
    http://ftp.heanet.ie/pub/linuxmint.com/debian/?C=M;O=D
    :D

    VálaszTörlés
  8. A svéd Portlane szerverről jön, ahogy a csövön kifér! :-)

    VálaszTörlés
  9. Megjelent az LMDE 201303 !

    Tegnap.
    Ki mit tapasztalt?

    VálaszTörlés
  10. feltettem az éjjel. Gyorsabb, mint sz Ubuntus verzió.
    Egyelőre a Skypal kűzdök. Nincs hang.

    VálaszTörlés
  11. Köszi a visszajelzést.

    Holnap azt hiszem én is megpróbálom, nekem is szükségem van a skype-ra - meglátjuk.
    Torrenten ma lejött mind a 32 mind a 64 bites (64 bites saját használatra lenne).

    A Linux Mint 14 Mate-val teljesen elégedett vagyok, csak megmondom őszintén, hogy másoknak a viszonylag rövid támogatás miatt eddig Ubuntu LTS-t tettem fel, de ez a 12.04 Unity-vel sok hibát adott, és régebbi gépekre még a 2D-s felülettel sem hasít.

    A Linux Mint Mayaból adnak ki frissített iso-kat? úgy mint ubuntuból 12.04.1 , 12.04.2 .... ? Mert az még alternatíva lehetne.
    Ezért próbálnám az LMDE-t, mert ez semi rolling lenne. Hosszabb távon kedves ismerőseimnek, akik még ubuntu 10.04.4-et használnak - áprilisban lejár a támogatása ... a köztes kiadásoknak meg 13.04-től kezdődően levették a támogatását 9 hónapra. Gépet meg nem ennyire telepítek másnak.

    Az, hogy én bele szoktam próbálgatni a köztes kiadásokba az más kérdés :) Ubuntut egészen elhagytam - csak ismerőseimnél fut még a 10.04, ezeket is cserélni szeretném, erre keresek OS-t. Egyik kollégám a múltkoriban felfrissítette a 10.04-ét 12.04-re de azt mondja, hogy ez az új felület - (unity) nagyon fogja a régebbi gépét.
    A korábbi gnome-al elégedett volt, így Mate-val megy majd neki - ha összejön akkor LMDE.

    Korábban tapasztaltam hogy LMDE gyorsabb és kevesebb memóriával is beérte, mint az Ubuntu alapokra épült Linux Mint kiadások. - Két gépen hosszabb ideig LMDE futott, egyiken még most is az fut.

    Na jó sokat szóltam, így most már elhallgatok :)

    VálaszTörlés
  12. A skype hiba az volt, hogy a gdebi nem telepítette az ia32libs csomagot, pedig függősége a skypenak. Mondjuk én a honlapról letöltött változattal próbálkoztam, így lehet, hogy az én hibám az egész.
    Egyébként nagyon otthonosan érzem magam benne, az egész olyan megbízhatóan masszív, és mégis gyors. Az asztali gépen Maya van, de nem tudom adnak-e ki belóle frissebb snapshotokat. Mind a kettő Cinnamon asztali környezet, amivel elégedett vagyok, bár aki szereti a compizos szemcukrokat, annak lesz némi hiányérzete. Lett benne a Jockeyhoz hasonló zárt meghajtót kereső, és telepítő alkalmazás is.

    VálaszTörlés
  13. http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=6&t=128277&p=700087&hilit=maya+update+release#p700087
    Mások is hiányolják a frissített telepítőlemezt.

    VálaszTörlés
  14. Ahogy korábban néztem a Cinnamont meglehetősen intuitív, jönnek fel üzenetek, amik tájékoztatnak, kézre áll minden, ... csak nem tudom, azt hiszem a laptopom - amit használok azon fagyogatott. Nvidia optimus (intel mellett). -- Ubuntu, Linux Mint - bumblebee -vel jó - Linux Mint Mate-val. Sajnálom, hogy Cinnamon még nem megy, talán a jövőben - tetszene. De igazából a mindennapi használatban tökéletes a Mate.

    És ezúton is köszönet a fejlesztőknek, még ha ők nem is olvassák a magyar nyelvű közösségi oldalt a Mate-ért, hogy továbbvitték a Gnome2 vonalat, a megszokott dolgokat, a megszokott helyen, a megszokott szolgáltatásokkal.

    VálaszTörlés
  15. Igen, a 10.04-et azért szerettem, mert az éppen aktuális utóbbi kiadásra nem kellett sok frissítést lehúzogatni. (12.04 Unity-val nem jó nekem - tapasztalatok - fagyások, rendszerbizonytalanságok) , de a Maya jó lenne, ha frissített ja snapshot-nak mondtad, igen, szóval ha azok jönnének.

    Szóval vágod az angolt, és benne vagy a Linux Mint angol anyafórumában... Ez jó!

    VálaszTörlés
  16. Inkább csak tanulom vén fejjel az angolt, meg az informatikát is. Az első számítógépünket 2009 tavaszán örököltük lopott XP.vel. Ősszel a másodikat már én építetttem Linuxhoz, ami azóta is hibátlanul megy.

    VálaszTörlés
  17. Jut eszembe: a Nadia-nak pl a tegnap előtt néztem annak már volt 14.1-es iso-ja, abból korábban töltöttem le sima 14-es iso-t is. Tehát van hogy frissítenek iso-t, de eddig Maya-ból nem láttam ilyet. Talán később... azért az 5 év támogatás az 5 év... talán évente adnak majd ki.

    Lásd LMDE-ből is ritkán azt hiszem évente jön ki telepítő - bár volt olyan mikor sűrűbben jött - ha jól emlékszem.
    **
    Vén fejjel? Hmm.
    Hát gratula! Nagy dolog ez!

    Ezt most épp az LMDE telepítés közben írom.
    Unetbootin-al a pendrive-ról. Tegnap este csak egy próbát tettem - és amibe futottam az az volt sima live-ként futva, hogy nem tudtam csak a power gombbal kikapcsolni a rendszert - terminálban megállt a ... going to halt vagy valami ilyesminél. Lehet az Unetbootin teszi, Default- opcióval indítottam.

    Lehet most terminálból fogom a telepítés végeztével kikapcsoltatni a gépet. Meglátjuk.

    VálaszTörlés
  18. A Nadiából a telepítő hibája miatt adtak ki szinte azonnal új lemezképet. Az LMDE elvileg minden frissítőcsomag után új lemezképpel jelenik meg.
    A leállítás problémáról nem tudok nyilatkozni, DVD-ről telepítettem kóstolás nélkül.
    Ha jól emlékszem, neked Optimusos laptopod van?
    https://wiki.debian.org/Bumblebee
    http://suwako.nomanga.net/

    VálaszTörlés
  19. No, a telepítés megtörtént. Két dolog:

    - pendrive-ról telepítettem - és a pendriveot vette sda1-nek a merevlemezt meg ami amúgy sda szokott lenni - sdb-nek ! csatolta fel a live rendszer - ezért A GRUB TELEPÍTÉSÉNÉL figyelni kellett, hogy ne az sda-ra (pendrive-ra tegye a grubot) hanem az sdb-re !!!

    - végül is a telepítés után a telepítő kidobta, hogy akarom-e hogy újraindítsa a rendszert, és én ráböktem, hogy igen. Megint megállt - most az újraindítás során - az alt-ctrl F1 - F11 -ig nem reagált, azonban az alt -ctrl ESC-re viszont átváltott egy másik konzolra, ahol az szerepelt angolul, hogy távolítsam el az installációs médiát (pendriveot) és nyomjak entert.
    Az enter lenyomása után rendben újraindult a rendszer.

    Hmm... igen hát korábban is ez volt a rendje a live rendszer kikapcsolásának, de akkor vagy kiírta, hogy vegyem ki és nyomjak entert, vagy csak tette a dolgát. Hát most kitalálóst játszott velem :)

    No, működik, szépen - gyorsan fut.
    Skype nincs az alap repo-kban...

    bumblebeehez ezt találtam: https://wiki.debian.org/Bumblebee#Installation

    "From repository
    Wheezy and Sid users can install everything from external repository. Check http://suwako.nomanga.net/ for details.

    "
    http://suwako.nomanga.net/

    még nem futottam neki, meglátjuk.

    VálaszTörlés
  20. Chomiumban a flash - out of date-ot jelez, egyelőre nem tudom hogyan frissítsem. - Firefoxal fut - csak én chromiumot használom.

    Viszont - az LMDE nem zabálja a memóriát - 6 nyitott fül is csak 200 MB-ot fog - más rendszer alatt már a mostani 700MB helyett olyan 1 GB-nál járnánk. (64 bit).

    --- milyen plusz repot kéne felvennem - pl hogy a skype-ot ne a skype oldaláról szedjem le ahol csak 32 bites változat található?

    VálaszTörlés
  21. Oké:
    Flash megoldása chromiumra:
    --
    A következő csomagok telepítve lettek:
    flashplugin-nonfree (1:3.1)

    A következő csomagok el lettek távolítva:
    mint-flashplugin
    mint-meta-codecs

    A flashplugin-nonfree magával vonta, hogy a fenti két csomag lekerüljön a rendszerről.

    VálaszTörlés
  22. ia32libs

    csomag a skype-hoz valóban jó! Köszi Attila!

    bumblebee is felment.
    az eredeti 59-es fps után
    optirun-nal:
    4359 frames in 5.0 seconds = 871.706 FPS !!!

    És nem fűti úgy a gépet ! Optimushoz kell a Bumblebee - LMDE-n kicsit többet kellett hozzá manuálisan dolgozni, de működik.

    VálaszTörlés
  23. A gstreamer0.10 plugins -good -bad -ugly, és a win64 codecs -all megmaradt? ezek kellenének még neked.

    VálaszTörlés
  24. Szerk: Nekem a mint-meta-codecs csomag fenn sincs, hanem egyenként a gstreamer pluginok. Pedig azt nem piszkáltam, így lehet, hogy az csak az Ubuntus verza része.

    VálaszTörlés
  25. Igen, mind megvan !

    Eddig minden rendben.

    VálaszTörlés
  26. Szerintem a wifinél decibelt nézzetek ne százalékot.

    VálaszTörlés
  27. Na kész!
    http://kepfeltoltes.hu/130331/K_perny_k_p___2013-03-31_12_09_33_www.kepfeltoltes.hu_.png

    VálaszTörlés