2011. október 24., hétfő

Együttműködés a Linux Mint és az Opera között

Mint sokan tudjátok, a Mintes Firefoxban egy speciális - Mintes - Google kereső toolbar található.
Bár ezt sokan nem szeretik, a a Google-lel való együttműködés a Mint projekt egyik fő bevételi forrását jelentette. Ennek azonban vége szakadt, és a fejlesztőcsapat most az Operával egyeztet.



A Linux Mint blogon található bejelentés szerint a cél a lehető legjobb keresési élmény és technológia nyújtása úgy, hogy egyidejűleg a böngészéssel a projekt bevételeihez is hozzájárulhassunk.
A Linux Mint ezügyben jelenleg a piac fontos szereplőivel folytat tárgyalást.

Ennek a folyamatnak a részeként most a Mintes Opera felhasználók számát szeretnék felmérni. A fejlesztők kérnek mindenkit, aki egyébként is Operát használ (vagy szeretné ezúton segíteni a projektet), hogy frissítse az Operát a tárolókban (LMDE, Mint 11, 10, 9) mostmár elérhető 11.52-1100-1linuxmint verzióra.

Az Operában nincs speciális Mintes keresőtoolbar, bármely általunk preferált keresőmotort használhatjuk.
A Mint-es Opera build nem tartalmaz semmilyen, a standard verzióhoz képesti adatszolgáltatást, nem követi a felhasználót, vagy oszt meg róla több információt. Mindössze annyit jelez az Opera szervereknek a frissítések keresésekor, hogy a felhasználó Linux Mintet használ.

Ha valaki tehát szeretné ezzel segíteni a projektet, frissítéssel vagy a blogbejegyzésben található linkekkel közvetlenül telepítheti az új verziót.

Akik eddig sem használtak Operát, és ezután sem szeretnének, azok természetesen változatlanul böngészhetnek a megszokott módon :)

9 megjegyzés:

  1. A 11-en otthon eddig is azt használtam, de az LMDE tárolóban ami van, talán a régebbi verza miatt nem olyan jó. De akkor letöltöm az újat.

    VálaszTörlés
  2. Megvan. Közben átnyálaztam az eredeti blogbejegyzéshez fűzött hozzászólásokat. Van egy érdekes post Clemtől, amiben (végre) leírja, hogy a 12 Gnome 3.2 asztallal jön, ill. a KDE-LMDE kb. decemberben várható.

    VálaszTörlés
  3. Felraktam az Opera-t. Mindig szerettem, s a kedvencem volt, s lesz is. De nekem , lassabbnak tűnik mint a Róka.

    VálaszTörlés
  4. Én is feltettem, eddig nem nagyon használtam Operát.
    Közben valami lelte a Firefoxot és használhatatlan (úgy bezoomol, hogy nem látszik csak az aktuális tab, de az se az egész). Úgyhogy most ezt használom. Nekem gyorsnak tűnik.
    Ami zavar, hogy a bal felső sarokban az Opera gomb teteje "kilóg", így levágja az ablak címsora :(

    VálaszTörlés
  5. Tényleg kilóg. Hm...

    VálaszTörlés
  6. Ehez hogy lehet a home gombot hozzáadni? Szeretek(nék) hanyttfekve szörfölni. :-)

    VálaszTörlés
  7. Magam is próbáltam Az Opera rendszerét a Mint 9-en, de nem működött rendesen, meg ahogy azt elvártam volna. A Firefox-ból nem tudtam áthelyezni a könyvtárakat, így fent van a Firefox de azt se használom, mert az meg rettenetes lassan megy 2 GB memória mellet is, így most Chromiumot használok, ami sokkal gyorsabb és jobb mint az eddigiek.

    VálaszTörlés
  8. Mindenkinek van kedvenc bőngészője, én az Opera mellett kötöttem ki. Úgy 2 éve esett erre a választásom. Akkor kötötték be a 40/20 megás netet, csináltam is egy speedtest-et rögvest az akkor általam még favorizált Chrome böngészővel. Elkeserítő lett a mérés eredménye. Lázasan kutattam, mi lehet a baj? Megpróbáltam Firefoxal is megmérni, azzal már a "megvásárolt" sebességet mértem. Elkezdtem gyanakodni a flash megjelenítés sebességére, így kipróbáltam az összes szóba jöhető böngészőt. Az Opera nyert. Jónak tartom benne az Opera Link szolgáltatást, így egy esetleges reinstallnál nem kell a könyvjelzőkkel, jelszavakkal, stb. bajlódni. (Persze hasonlót tud a Firefox sync is.) Később rákaptam a beépített levelező szolgáltatásra is, gmail fiókomat IMAP protokollal kiválóan kezeli. A Firefoxhoz telepíthető add-on mennyiségét semmi nem verheti, de ez számomra nem tudja ellensúlyozni az Opera sokoldalúságát. Nekem (Linux Mint Debian-on) már régóta remek választásnak tűnik.

    VálaszTörlés
  9. Az opera jobban nyomja a flash-t mind a chrome. Én eddig csak utóbbit és firefox/iceweaselt használtam, de a hsz-od után goldoltam kipróbálom. Igazolva. :) Köszönöm a jó tippet.

    VálaszTörlés