2012. január 12., csütörtök

Megjelent a Linux Mint 12 KDE RC

Hosszas várakozás után végre hivatalosan is megjelent a Linux Mint 12 KDE RC!

A kiadás Ubuntu 11.10 alapú, 3.0-ás kernelt és KDE 4.7.4-et tartalmaz.

Hibrid ISO
Ez az első ún. 'hibrid' Linux Mint ISO, melyből már nem csak a megszokott 'Startup Disk Creator' vagy 'UNetbootin' alkalmazásokkal, hanem egyszerű dd paranccsal is készíthetünk USB live CD-t. Erről részletes útmutatót itt találhattok.

Keresőmotorok
A Linux Mint 12 KDE alapértelmezett keresőmotorja a Duck Duck Go, mely nem követi a felhasználót, nem rögzíti adatait és nem mutat más-más eredményeket a kereső személyétől függően, mindemellett pedig nyílt forráskódú.
Ezen kívül megtalálhatók más - a Linux Minttel a bevételek megosztásáról megállapodott - keresők, és az eddigieknél könnyebben telepíthetők a többiek is.

Ismert problémák
A kiadási megjegyzések itt olvashatók, a legtöbb ismert probléma (üres PDF-ek nyomtatása, Ctrl + Alt + Backspace probléma, Moonlight) ki lesz javítva a végső kiadásban, másokon pedig még dolgoznak.

Rendszerkövetelmények:

  • x86 processzor

  • 512 MB, de lehetőleg 1 GB RAM

  • 5 GB szabad lemezterület

  • 800x600-as felbontás

  • DVD meghajtó vagy USB port

Letöltés

  • 32 bit (MD5: 46ffaf9283a027e9f57f721565511eba)

  • 64 bit (MD5: a32b6a16883222cafe5051f186f5da7a)

30 megjegyzés:

  1. Mégsem Debian alapú lett ez a kiadás. Pedig már vártam egy LMDE alapú KDE verziót. :)

    VálaszTörlés
  2. Én is arra vártam! Ezek szerint nem is lesz.....:(

    VálaszTörlés
  3. Unetbootint és repült is fel egy pendrájvra az x64. Aztán boot, tetszik. Van egy 120 GB-s vinyóm afféle "tesztelősnek", install majd a tuningvilágból jól ismert ezüstös-kékes világ -amire ránéz az ember és valahogy "gyárilag" úgy találták el, hogy az usernek nincs szíve megváltoztatni mert úgy szép ahogy van. Azért mégis- "Air netbook" témát és a vízcseppes hátteret kiválasztva szintén szép. Viszont ami így első nekifutásra nem tetszett az, hogy a szoftverkezelő elindul és kilép kapásból így nem tudom se a Skype-t se az aMSN-t telepíteni, mást meg nemigazán használnék. Idegesítő tény...

    VálaszTörlés
  4. Miért gondolod, hogy nem is lesz ? Szerintem, meg fogják azt is csinálni, előbb utóbb. Prioritás van csupán. Én úgy látom, hogy a Mintes csapat jó ötletekkel, jó meglátásokkal és tervekkel dolgozik, és egyenlőre nem csinált nagy bakit. Pl unity. Ez sem baki igazán az ubi részéről, de nem a legsikeresebb ötlet. Megosztotta az embereket nagyon, és sokat el tolt más csapat terméke felé, pl Minthez. Most sok dolog alakulóban van, teljesen új ötletek, utak, a kezdet meg döcögős mindig. Majd meg lesz a KDE-s LMDE is.

    VálaszTörlés
  5. Úgy legyen! Egyébként semmi bajom nincs a Mint-el,sem az Ubuntuval. :)
    Felraktam tesztelni most az új Mintet,gyorsabbnak tűnik mint a Kubuntu,pedig az sem lassú.

    VálaszTörlés
  6. Nekem nem lép ki a szoftverkezelő,szépen felrakta a Skype-t,aztán csontra fagyott.
    Viszont a frissítés kezelő jelezi az elérhető frissítéseket,ha rányomok nem csinál semmit, és ki sem lehet lépni belőle.De majd a végleges kiadásig gondolom javítják.Fura a szoftverkezelőben a hatalmasra nőtt
    Thunderbird és Firefox ikon.

    VálaszTörlés
  7. Én is az imént telepítettem a Mint 12 KDE RC-t, sokkal gyorsabb mint a Kubuntu 11.10 és kevesebb ramot is eszik, ha jól emlékszem. De az én vasamra a KDE kissé nehéz, ezért szívesebben látnám már az LMDE KDE-t.
    De ez is szépen települt, frissítés ment, zárt nvidia driver fent van. Eddig ami gáz, az hogy a hozzákapcsolt HDTV-t nem látja, a kártyámról meg azt állítja, hogy nem képes több kijelzőt kezelni, ami nem igaz persze.
    A megjelenése nagyon szép, jól ötvözve a Mint és a KDE stílusát.

    VálaszTörlés
  8. A frissítés kezelő nekem is ezt csinálta. Azután mivel többször is hiába próbálta ezt, abba hagytam, és felraktam a zárt nvidia meghajtót. Újraindítani akartam, amire pedig lefagyott a laptop, akksi ki-be, és bekapcsoltam. Ezután a frissítés kezelő már valamiért elindult, tökéletesen lement minden.

    VálaszTörlés
  9. https://imo.im/
    probáltad már? Szerintem egy nagyon jó instant messenger.

    VálaszTörlés
  10. Ha már egy újabb megjelenésről van szó, a fluxbox-os Mintről tud valaki valamit? Vagy az a projekt már inaktív? A 9-es óta nem jelent meg belőle új.

    VálaszTörlés
  11. Nekem is mindig kilép a szoftverkezelő, de gondolom ez majd javítja lesz, egyébként szépen muzsikál a kicsike. Az első linux disztró, amihez igazán kedvet kaptam, a többit csak nézegettem, piszkálgattam meg gondolkoztam, hogy "jó lenne", de ebbe egyenesen belevetettem magam. Nekem nagyon tetszik, szép, felhasználónbarát az egész cucc és szerintem fogják ezt még überelni is.

    VálaszTörlés
  12. Amikor megjelent annyit mondtam rá, hogy hűűűű? És már ment is fel. De csonttá fagyasztotta a gépemet. Sajnos még ez nem teljes és kiforrott rendszer. De talán ha teljesen készen lesz? Szóval megér egy misét majd. De nálam még mindig a Mint 9 LTS a favorit.

    VálaszTörlés
  13. Ha tényleg jobb mint a kubuntu akkor szó nélkül étlépek rá. Így nagy szó, hogy majd egy éve leléptem a win ről , most meg vagy 4 hónapja az ubuntu ról Kubuntura. Érdekes a Kubuntu volt nálam olyan, hogy live on próbáltam és olyan érzetem volt mintha ezer éve használnám minden, mindenkor kézre esett.

    VálaszTörlés
  14. Jó lenne ha a Mintes zöldes színvilág is visszaköszönne kde fronton de sajna a kde kékes szürke színe az alap. Ami nekem kicsit bántja a szememet.

    VálaszTörlés
  15. Az legyen a legnagyobb baja,azt könnyű átvariálni.

    VálaszTörlés
  16. Én tegnap délután telepítettem élesben, eddig nagyon szépen fut, semmi probléma nincs vele, eltekintve attól, hogy a szoftver center nálam is kilép. Annyi baj legyen, ott a synaptic. Igaz, hogy ez még csak RC, de ennek ellenére csak jót mondhatok róla. Erről majd frissítek véglegesre.

    VálaszTörlés
  17. Én csak Virtualbox-ban próbáltam live módban, de valami katasztofális, egyszerűen semmit nem tudok megnyitni, kipróbálni. Telepítve nincsenek vele sebesség problémák?

    VálaszTörlés
  18. Elég gyors,gyorsabb mint a Kubuntu 11.10

    VálaszTörlés
  19. Azt lehet tudni, hogy esetleg mikor jön ki a végleges ?

    VálaszTörlés
  20. Meg remélem jó lesz a végleges mert a gnome s mint is csak azért nem váltottam mert a szoftvercenterje nekem mindig bibis volt.

    VálaszTörlés
  21. Hát igen, ez személyenként változó. Nekem pl. tetszik a Mint gnome-ban ez a stílus, de hogy szinte ugyanaz van a Mint lxde-n, és xfce-n is, már nem jött, be. Talán mert az xfce is jó, ahogy van, és az lxde is, nem tetszett az inuformizálás. Itt ezért már értékeltem a kde stílus meglétét, de mégis egyedivé téve valamelyest, mert nem csupán az eredeti árvétele.

    VálaszTörlés
  22. Igen, nekem is sokkal gyorsabb. Bár ez gondolom gép függő. Mert pl nekem a gnome-os el sem indul, nulla, a boot után működésképtelen torzó a gnome, nulla szószerint.

    VálaszTörlés
  23. Az a jó a Mintes cuccokban, hogy nincs annyira kiélezve ez a határidősdi, ha kész, akkor kiadják. Türelem ... , aztán megéri majd. :)

    VálaszTörlés
  24. Elég sok jót írtak erről az RC-ről, most Kubuntut használok, de valamiért eléggé fogja a gépet, és sokan azt írják jobb is és gyorsabb is, mint kubi. Szívesen kipróbálnám, de nincs belőle 700 mb telepítő, ami könnyedén felmegy egy 1GB pen-re? Ja és valami tükör szerver nincs? Nekem a torrent elég lassú.

    Köszi a választ.

    VálaszTörlés
  25. Hát ahogy elnézem CD verzió nincs, de a tükörszerverek listáját megtalálod az eredeti bejelentés alján:
    http://blog.linuxmint.com/?p=1919

    VálaszTörlés
  26. Igen, ezt nem vettem észre, bár egy magyar tükör szerver is jól lenne, mert nem mindegyik jön max sebességgel, bogarászni kell, de így is jó.

    Köszi. :)

    VálaszTörlés
  27. Nos, kipróbáltam, de live módban végig 100%-on ment a proci és elég lassú volt, pedig a kubi azért nem fogta a gépet live módban, sőt! pedig kinézetre nekem is jobban bejönne ez, na talán majd a final-ra jobb lesz.

    VálaszTörlés
  28. Kubuntu-nál valamivel jobban működik, bár ez még csak RC, Kub-ból pedig a véglegeset próbáltam, de vszleg ha kde-t szeretnék használni nem ez lesz a megfelelő nekem.

    VálaszTörlés
  29. Minden gepfuggo meglehetosen. Nekem pl a 12 gnome el sem indult live-ban. De szerintem a lenyeg, hogy majd milyen lesz a vegleges kiadas. Ami pedig ettol is fontosabb a Mint 13 LTS tavasz vagy nyar tajan. Addig vagy Mint 11 vagy a 9 LTS. Nekem pl most 11 van, de le fogom valtani 9-re, es lehet, hogy a gnome-ot, kivancsisagbol kde-re. De amit en igazan kivancsian varok az a LMDE KDE kiadas. Debian alapon biztosan jobban muzsikal majd a kde. Foleg mivel a nem tul sokara megjeleno debian 7 az alapja. Na, meg az fog durranni linux korokben. Hiszen sok ujitas van minden teren. Allitolag iden nyaron jon.

    VálaszTörlés
  30. Nekem is tetszik a KDE kiadas csak egy baj van vele a szoftverkezelo nem mukodik miutan bejon rogton el szal ,szerencsere a Synaptic mukodik onan telepithetok uj programok. A frisites az jol mukodik.

    VálaszTörlés