2012. március 27., kedd

Hivatalos információk a 4. Frissítőcsomagról (LMDE)

A Linux Mint blogon végre megjelentek az LMDE negyedik frissítőcsomagjával kapcsolatos hivatalos információk.
A rég várt frissítés legfontosabb változásai (a 3.2-es kernel mellett) az asztali környezetekhez kapcsolódnak.
Ahogy a fejlesztők írták, tényleg csak a Gnome 2 hiányzik a repertoárból, az új csomag ugyanis a következő asztali környezeteket tartalmazza:

  • MATE 1.2 (MintMenü-vel)

  • Cinnamon 1.4

  • Gnome Shell 3.2.2

  • KDE 4.7.4

  • Xfce 4.8


A MATE-ről a Team úgy nyilatkozik, hogy az tulajdonképpen "Gnome 2 átkeresztelve", vagyis ugyanúgy néz ki és működik, mint amit a Gnome 2-nél megszoktunk.
A Cinnamonnal kapcsolatosan fontos megemlíteni, hogy az is a Gnome3-ra épül, és akárcsak a Gnome Shell, 3D-s gyorsítást igényel, így bizonyos videókártyákkal inkompatibilis lehet.

Az LMDE 4. Frissítőcsomagos változatához lemezkép is várható majd, de még nem tudni a részleteket, például, hogy melyik környezet (MATE vagy Cinnamon) lesz az alapértelmezett.

Akit nem győztek meg a fenti lehetőségek, egy ideig még megtarthatja a 3. Frissítőcsomagot és vele a Gnome 2-t, ha a tárolókat a következőkre módosítja:

deb http://packages.linuxmint.com/ debian main upstream import
deb-src http://packages.linuxmint.com/ debian main upstream import
deb http://debian.linuxmint.com/gnome2-frozen testing main contrib non-free
deb http://debian.linuxmint.com/gnome2-frozen/security testing/updates main contrib non-free
deb http://debian.linuxmint.com/gnome2-frozen/multimedia testing main non-free

A változásoknak megfelelően frissítettem az LMDE verziókról szóló dokumentációt.

15 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Nekem van egy Kde-s LMDE-m amit tesztelgetek már régebb óta.

    Most kezdtem örülni a KDE 4.7.4-nek.

    Megnéztem a synaptic-ban és nálam a 4.6.5-van csak bent.
    MATE,Cinnamon,Xfce4.8 bent van a tárolóban, viszont se a gnome-shell -t, se a kde 4.7.4-es csomagjait nem lelem.

    A csomaglisták a 3.-as frissítőcsomag leírásának megfelelően vannak átírva ( http://linuxmint.hu/hirek/lmde-latest-itt-a-3-frissitocsomag/ ).

    Mit kéne tennem, hogy a kde és a gnome új verzióját tudjam használni?
    gnome-ból is a legtöbb csomag 2.3-as, de pl a gnome-termina 3.0.1 -es verziós.

    B2man

    VálaszTörlés
  2. Ez engem is érdekelne.
    Lehet,hogy kijön LMDE-KDE kiadás? :)

    VálaszTörlés
  3. Még csak incoming-nál tart a 4. csomag. Szóval, ha latest-re vannak állítva a forrásaid, még nem elérhető.

    VálaszTörlés
  4. Köszi, akkor várok.

    VálaszTörlés
  5. Én már készítettem egyet :)
    Írtam is róla bár van szépséghibája.
    http://linuxmint.hu/groups/linux-mint-valtozatok/forum/topic/lmde-kde/

    B2man

    VálaszTörlés
  6. Nem muszáj, most nyugodtan válthatsz icomingra, hiszen ott gyakorlatilag a készre jelentett változatot találod most. Így nyerhetsz néhány napot. Ha utána is az incomingnál maradsz, jön a következő snapshot a Debian Testingből. Ez se lesz olyan vészes, hiszen a következő kiadás ( D7 Wheezy ) csomagjainak fagyasztása már belátható távolságban van. Így minden leglább olyan stabil lesz, mint az Ubuntu LTS béta2 most, hiszen az alapvetöen ezen alapul. Bár lehet, hogy én kicsit kaladvágyóbb vagyok az átlagnál, mindenesetre ez a véleményem.

    VálaszTörlés
  7. Tudom,azt ki is próbáltam,tetszett is,de a nálam törött csomagok voltak,viszont amit felraktál képet,ott
    nincsenek törött csomagok,ezek szerint frissül rendesen?
    lehet,hogy felrakom megint a Kubi mellé.

    VálaszTörlés
  8. Na most vagyok viharban. Mondjuk felteszem a LMDE t. és abból hogyan lesz majd kde s felület.? :)

    VálaszTörlés
  9. Pár nap és megjön a 4-ik Update Pack hozzá. Az alapban tartalmazni fogja.
    Ezt a pár napot érdemes megvárni. Addig felteheted, és majd frissíted.

    Viszont, ha jól tudom új letölthető iso is jön vele, amivel megúszod az első 3 frissítési pack 'nehézségeit'.
    Abban alapban Mate és Cinnamon desktop lesz, de letöltheted rá a telepítés után a többit is.

    VálaszTörlés
  10. Létezik hozzá a kde-full metacsomag, ez tartalmazza a teljes KDE asztali környezetet az alapértelmezett alkalmazásokkal együtt.

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!
    Csak nem bírtam magammal. :)
    felraktam az LMDE 201109-es XFCE-t,átírtam a souce.list-et,frissítettem (730 MB),
    KDE-full csomag fel,kaptam egy angol nyelvű "Kubuntut"-(csak gyorsabb.)
    KDE 4.7.4-el,felraktam a "Kde-l10n-hu"-csomagot,újraindítás után magyar a menü. :)
    Most lepucolom az XFCE-t.

    VálaszTörlés
  12. Ha ugyan teljesen el tudod rávolítani a XFCE-t. :)

    VálaszTörlés
  13. Valami rejtett dolog biztos marad,de leszedtem mindent,ami XFCE-hez köze van.
    Viszont a KDE-full csomagot raktam fel,az meg nagyon sok (számomra)haszontalan cuccot felpakolt,
    kb. a fele nem kell,így elkezdtem szelektálni,ami sajnos annyira "jól"sikerült,hogy leszedte a
    plasma-desktopot. :(
    Bejelentkezés után semmi asztali környezet.....
    Most kezdem újra,de KDE-standard csomagot rakok rá (ha tudok) :)
    Egyébként vicces,hogy az XFCE-desktop frissítve a rendszermonitor szerint Gnome 3.2.1.....:)

    VálaszTörlés
  14. Nos,így már jó!
    A KDE-standard csomag megoldotta a gondot. :)
    Jó,gyors csak egy gondom van vele,hogy bejelentkezéskor a panel (én felülre szoktam rakni),nem
    jegyzi meg a helyét és középre ugrik,így mindig kézzel kell felrakni. (Ha alul hagyom,ott marad.)

    VálaszTörlés
  15. Nálam nem jelez törött csomagokat. Hiba nélkül fut. Bár sok frissítés nem jön rá. a KDE még mindíg a 4.6.5.

    B2man

    VálaszTörlés