2012. április 5., csütörtök

Latest-ben a 4. Frissítőcsomag

Pár napja már megjelentek hivatalos információk a negyedik frissítőcsomagról, most pedig a legóvatosabb LMDE-ág, a latest felhasználói számára is elérhetővé vált.

A 4. Frissítőcsomag ugyanazokat a tárolókat használja, mint a 3., a pillanatnyi legfrissebb (201109) lemezképek azonban még a 2. Frissítőcsomagot, és Debianos szoftverforrásokat tartalmaztak. Aki most dönt a telepítés mellett, és átugorja a 3. Frissítőcsomagot, annak is el kell végeznie a forráslista módosítását (az itt található leírás szerint).

További örömhír, hogy a következő LMDE ISO megjelenése néhány héten belül várható, és már megszületett az asztali környezetekkel kapcsolatos döntés is:

  • A 'Gnome' verzióban az alapértelmezett desktop MATE 1.2 lesz, előre telepített Compizzal. Másodlagos környezetként funkcionál majd az addigra Virtualbox-kompatibilissé tett Cinnamon is.

  • Megjelenik egy új, a negyedik frissítőcsomagot használó LMDE-XFCE lemezkép is.
Az eredeti bejelentés a Linux Mint blogon olvasható.

36 megjegyzés:

  1. Sziasztok!

    Az lenne a kérdésem, hogy a latest-hez hol találok kevésbé terhelt mirror repot? A debian.linuxmint.com/latest jelenleg annyira le van terhelve, hogy még a package-listet sem tudja leszedni az aptitude.

    Köszi,
    Eff

    VálaszTörlés
  2. Szervusztok!
    Épp akartam érdeklődni mi az oka hogy nem megy a frissítés, tele van nem elérhető hibaüzenetekkel.
    Én picit előre voltam, nálam talán két napja Gnome3 felület van. A Cinnamon nekem valahogy kezdetleges, a Mate meg mintha leszedné a Gnome3-at. Szóval át írtam vissza a sources list-et amit a hivatalos bejelentésben leírtak, de akkor az érdeklődés miatt van ez valószínű. Nekem eddig egy hiba van, a gdm3 háttere ronda windows halál kék színű. Nem tudom hogy lehetne normálissá tenni, de ez csak esztétika. Most jó ideig rpm-es rendszert KDE felülettel használtam, használok így Gnome3 terén le vagyok maradva.

    VálaszTörlés
  3. Hát igen, a fő szerver teljesen lehalt :S

    Azt írják, hogy ezek a mirror-ok up-to-date-ek, talán próbáld ki valamelyiket:

    http://mirror.internode.on.net/pub/linuxmint-debian/latest/ (Australia)
    http://lnx.apollo-hw.ro/linuxmint.com/latest/ (Romania)
    http://speglar.simnet.is/mint/latest/ (Iceland)
    http://free.nchc.org.tw/linuxmint/debian-latest/ (Taiwan)

    VálaszTörlés
  4. Én most éppen az Ausztrál szerverről frissítek!:)

    VálaszTörlés
  5. http://blog.linuxmint.com/?p=1949

    Server promblems :)

    VálaszTörlés
  6. Van olyan, hogy "choose best server" opció a frissítéskezelő, szerverlisták melletti gomb.

    VálaszTörlés
  7. Kicsit babráltak a szerveren, így 450 emberke töltögethet mérsékelt sebességgel.

    VálaszTörlés
  8. Megprópáltam megint.
    Most legalább már elkezdi letölteni,de több mint 3 órát ír....(90kB/s).
    Még várok, optimális esetben nekem max 2perc alatt lejönne,na de így?
    3 óra letöltés +1 óra "szuttyogás",azért az sok. :)

    VálaszTörlés
  9. Nálam se jön össze, talán majd holnap.

    VálaszTörlés
  10. Már megy egész tempósan! :)

    VálaszTörlés
  11. Elég lassan csorog le.

    VálaszTörlés
  12. Várható LMDE kde s lemezkép a jövőben?

    VálaszTörlés
  13. Várható, várni azt lehet :)

    VálaszTörlés
  14. Nem jött össze, nem telepített mindent, nvidia modul gondja is lett, próbáltam javítani: sudo apt-get install -f, ilyenkor mit kellene nyomni hogy tovább menjen a telepítő
    http://noob.hu/2012/04/07/img239.jpg

    VálaszTörlés
  15. Nekem,meg megint el sem indul..........:(
    ez vicc,mostmár idegesítő!

    VálaszTörlés
  16. Nem töltötte le a frissítéseket, pedig használtam a select best server opciót, és az ausztrál szervert is beállítottam próbaképpen.

    VálaszTörlés
  17. Na nekem elszállt az egész, vesztemre próbáltam az Nvidia drivert telepíteni a Synapticból. Persze mint mindig most se jött össze. Ez is valami "powernow k8 firmware bug" hibaüzenetet villant fel mint a Fedora már jó pár kiadás óta. A másik bánatom, netbookon megszűnt a wifi, B48 firmware hiába volt fenn, bootoláskor valami kernel.org-ot ír hogy keresgéljek ott. Rendszermenttel csináltam live képet, de azt meg csak úgy tudom vele telepíteni hogy vagy hazavágja a PClinuxOS-t, vagy nem tudom elindítani. Próbáltam az alap iso-val újra telepíteni, de az se megy, a Firefox Thunderbird lokalizációnál megakad a telepítés, gondolom ezt tárolóból szedné le, ugye az meg módosult. Már megint elbarmolták, ugye server se megy..... Na majd talán ha azt a nyomoronc képfájlt képesek lesznek kiadni akkor megpróbálom újra.

    VálaszTörlés
  18. Csak azért lenne jó szerintem sima lmde kde mert valahogy ha pl leszedek egy gnome vagy xfce s lmde t éd utánna teszem rá a kde biztos , hogy kavarodás lesz nem lesz egészséges a rendszer.

    VálaszTörlés
  19. Én ebben már nem is reménykedek..... mikorra is igérték? 2011 December?
    Mi lett belőle.....? a Linux Mint és a KDE nem valami jó barátok,sajnos b..nak rá. :(
    Viszont rolling KDE-nek nagyon jó a PCLinuxOS.

    VálaszTörlés
  20. Pedig ennek a kiadásnak pont az lenne a lényege hogy soha se keljen újratelepíteni de ez így elég gatya.

    VálaszTörlés
  21. Végre elindult,aránylag "türhető" tempóval,de a felénél elakad az egész.......
    vége... :( ez nagyon gyenge......
    Ennyi volt,viszlát LMDE.

    VálaszTörlés
  22. Könnyen feladod, én még küzdök, most már telepíti amiket eddig nem rakott fel, meglátjuk mi lesz a vége.

    VálaszTörlés
  23. Könnyen?
    Már 3. napja sz...ok vele,még sosem nyavajogtam ennyit egy disztróval sem!
    Pedig,ahogy írtad: pont az a lényege,hogy frissítünk és kész.....
    A gond az,hogy a 12-es Lisa nem is települ,ill. Csak a háttérkép van,és kész.
    Nem értem,kb 2hónapja csináltam Debian testing netinstallt,ment szépen a Gnome-shell+Cinnamon.
    Csak ott meg állandóan összeomlik a rendszer frissítés után.

    VálaszTörlés
  24. Nálam felment a cucc, és szépen működik minden, nem kellett "hegesztenem" semmit...

    VálaszTörlés
  25. Egyébként Terminálból vagy frissítés kezelőből csináltad?

    VálaszTörlés
  26. Frissítéskezelőből csináltam, de többször neki kellett futnom, végül tegnap este 11 körül meglendült.
    Csak egy problémám van, valami renderelési gond miatt akadozik az egér, és ezt nem tudom megoldani.

    VálaszTörlés
  27. Nekem ma hajnalban sikerült.
    Gondolom USA-ban már mindenki lefeküdt aludni :)

    Alapban Gnome és Gnome Classic-kal települ, de már Synaptic-ból letöltöttem a Mate-t és minden csudálatos.

    VálaszTörlés
  28. Sziasztok!

    Én megpróbáltam feltelepíteni a LMDE-t, de olyan gondom akadt vele már a friss telepítés után (tehát nem állítottam semmit, csak a frissítést indítottam el) random fagyások voltak tőle és képtelenség volt böngészőt indítani. Hiába kattintottam akárhol a Firefox-ra, nem nyílt meg, a szoftver központból meg semmit nem engedett telepíteni. Elindult a telepítés, elment 20-30%-ig és megállt és nem tette fel. :S
    Más is találkozott ilyennel?

    VálaszTörlés
  29. Ez akkor van,ha úgy telepítesz,hogy közben van internet.
    Nekem is így volt,utána újra raktam csatlakozás nélkül,és jó lett.
    Biztos telepítés közben le szed valamit,ami elrontja.

    VálaszTörlés
  30. Nekem nagy nehezen letöltötte a csomagokat,frissítés 90%-nál leállt,"kielégítetlen függőségek",
    "törött csomagok"-minden játszott. :(
    Három nap alatt ezt bírta elérni.....
    Töröltem az egészet a fenébe.

    VálaszTörlés
  31. Telepíts terminálból akkor ki fog derülni mi a baja.

    VálaszTörlés
  32. Olyan nekem is volt, hogy telepítés után nem indult a Fox, de nálam egy sima Firefox újratelepítés megoldotta. Ja, egyébként volt net telepítés alatt...

    VálaszTörlés
  33. Köszi, időközben megtaláltam, de anno a csomagok felére a román mirror 404-et dobott vissza, szerintem még várok pár napot, amig lenyugszik az update hullám.
    Nekem is a legjobb időpontot sikerült kiszúrnom, hogy kipróbáljam a Mintet :)

    VálaszTörlés
  34. új hír, már 3 mirror van, ami up-to-date.

    "The following servers are fully up to date with UP4:
    Main Server: deb http://debian.linuxmint.com/latest (1Gbps, Colorado – USA)
    Emergency cloud server: deb http://us.debian.linuxmint.com/latest (150Mbps, Texas – USA)
    RTS Informatique: deb http://mirror.rts-informatique.fr/debian.linuxmint.com/latest/ (France)
    The synchronization between the server and the mirrors was resumed (3 mirrors at a time).
    If you experience issues or if you’re going through the update at the moment, don’t hesitate to connect to the IRC chatroom (irc.spotchat.org, #linuxmint-debian)
    "

    VálaszTörlés
  35. Jön az LMDE 201204 updated ISO(MATE/Cinnamon & Xfce) .. aki egy kicsit türelmes... :)

    VálaszTörlés