2012. május 23., szerda

Megjelent a Linux Mint 13 Maya végleges kiadása

A fejlesztő csapat büszkén jelenti be, hogy elkészült a Linux Mint 13 "Maya" végleges kiadása.
Két változatban érhető el, a Linux Mint 13 letölthető a már stabil és kiforrott MATE 1.2 asztali környezettel és az egészen új kinézettel rendelkező Cinnamon 1.4 környezettel. Ez a két asztali környezet a lehető legjobb választás, mivel tökéletesen beépülnek a Linux Mint-be és nagyszerű alternatívát jelentenek a Gnome 2 felhasználóknak. A Linux Mint 13 úgynevezett LTS (Long Term Support) kiadás és 2017 áprilisig kap támogatást.




Új funkciók áttekintése:
A teljes áttekintéshez és az új funkciókról készült képernyőkepékhez látogass el ide: "What's new in Linux Mint 13".

Fontos információk:

  • Ablakok felbukkanása a telepítés alatt

  • Mint4Win

  • Asztali ikonok a Cinnamon-ban
További információkért olvasd el "Kiadási jegyzéket".

Rendszer követelmények:

  • x86 processzor (Linux Mint 64-bit-hez 64-bit-es processzor szükséges. Linux Mint 32-bit működik 32-bites és 64-bites processzorral is).

  • 512 MB RAM (1GB ajánlott a zökkenőmentes használathoz).

  • 5 GB szabad lemezterület

  • 800×600 felbontású grafikus kártya

  • CD/DVD meghajtó vagy USB port
Letöltés
Md5 sum:

  • MATE 32-bit: 3c86a1f6d203a953ddd62f974707dad5
  • MATE 64-bit: 776a2e820362833cdbb056c035a5f2c1
  • Cinnamon 32-bit: aa1af21ba8196148a801196ec68dae87
  • Cinnamon 64-bit: 3786b11fa3a28dcfc3941295e872c4c 
  • MATE 64-bit: 2d84f671ad77a8019dfa6e1d00572d82
  • Cinnamon 32-bit: 913fd6c76730dac0aff87d565cbdb737
  • Cinnamon 64-bit: e0f3dbee947630d1eada01a3583d3b96

Torrentek:

HTTP tükörszerverek - MATE 32-bit DVD ISO:

HTTP tükörszerverek - MATE 64-bit DVD ISO:

HTTP tükörszerverek - Cinnamon 32-bit DVD ISO:

HTTP tükörszerverek - Cinnamon 64-bit DVD ISO:
Eredeti bejelentés itt olvasható.

86 megjegyzés:

  1. Még csak virtuális gépben próbáltam az RC-t, de ott irgalmatlanul gyors volt, kíváncsi leszek a natív hardveres futásra.

    VálaszTörlés
  2. Érdeklődnék, hogy nálam hozzáértőbb felhasznákók szerint természetes e, hogy Cinnamon kiadáson a Skype ~300 megányi, a Wine ~500 megányi csomagfüggőséggel jár...gondolom köze van ahhoz, hogy ez egy egyedi grafikus környezet, de félek, hogy valami összeakad, ha elindítom a telepítést. Emlékeim szerint ha felraknék egy komplett KDE felületet, az foglalna ennyit, nem egy Windows emulátor. Tévednék?

    VálaszTörlés
  3. Volt, aki megpróbálta Linux Minr 12-n az apt-get dist upgrade-t?

    VálaszTörlés
  4. Melyik felülettel próbáltad?

    VálaszTörlés
  5. Mind a két Mint 13-as Cinnamon és Mate verziót kipróbáltam, és eddig a Mate térfelén van a labda legalább is nálam, de a Cinnamon jóval könnyedebben és gyorsabban mozog egy Minix M1200-ás Intel Atom processzoron mint a Mate, mert igen lassan tud vele csak menni. (egyelőre marad a Mint 9 a Minix gépen)

    VálaszTörlés
  6. Élesben próbálta már valaki? És melyiket?

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    Tegnap letöltöttem a Mate-t. Fel is raktam a gépemre. Super. Gyors, s az én igényeimnek nagyon megfelel.
    Jani

    VálaszTörlés
  8. Eddig amikor kipróbáltam a Linux Mint valamelyik verzióját valahogy azt gondoltam jó jó de ez csak egy Ubuntu új köntösbe (persze ez kicsit így le van egyszerűsítve, de nekem ez volt az érzésem). A Linux Mint 13 Maya viszont teljesen más kategória! Hatalmas GRATULÁCIÓ részemről a Linux Mint csapatnak. A Cinnamon és a Mate is nagyszerű ötlet. Most ízlelgetem a rendszert számomra elképesztően jól működik: gyors, elegánsan szép, kelőképen konfigurálható. Eddig úgy néz ki, hogy az Ubuntu helyett a Linux Mint lesz a fő rendszerem.

    VálaszTörlés
  9. Személyem a Cinnamon 64 bites kiadás elégedett felhasználója. Gyorsabban bootol, mint a 12-es Mint és a login is jóval fórgébb, köszönhetően annak, hogy kizárólag a Cinnamon felület található rajta és arra is lett optimalizálva ez a kiadás. Minden programom működik, az illesztőprogramok rendben vannak és összességében elégedett vagyok. Ha negatívumra kíváncsi valaki, akkor "természetesen" az optimus technológiás felhasználók még mindíg csak Intel kártya alól boldogulnak, illetve a felület bugossága még mindig türelmet kíván azoktól, akik a semmiből várnak out-of-box felületet. Újdonság a GDM lekoppintása, vagyis az MDM, ami visszahozza a régi szép időket, mikor még bele lehetett szólni a bejelentkező felület kinézetébe. A srácok továbbra sem felejtik el a synaptic-ot, ellentétben az Ubuntusokkal, akik még a disztro nevében is szégyenlik kiírni a "Linux" kifejezést. Remélem segítettem a döntésben.

    VálaszTörlés
  10. Tudja valaki, hogy lehet felverni a 8-as VMWare-t? Feltelepítettem, de amikor le kéne fordítani a modulokat, azonnal elhasal.

    VálaszTörlés
  11. Megtaláltam a megoldást: http://weltall.heliohost.org/wordpress/2011/11/09/vmware-workstation-8-x-player-4-x-virtualbox-fix-for-linux-3-2/

    VálaszTörlés
  12. Kipróbáltam mindkét 32 bites verziót, hát szomorúan látom, hogy a videókártya kérdést még mindig nem sikerült megoldani, viszont sikerült elrontani azt is ami eddig működött. Geforce FX szériás kártyával a Cinnamon verzió egyszerűen nem működik, de ezen mondjuk nem lepődtem meg. Azon viszont igen, hogy a MATE verzióban nem lehet feltelepíteni az nvidia zárt drivereit, így mivel nem szeretném ha kifolyna a szemem 60 Hz-en, marad a Mint 12 KDE csalódott visszatelepítése :/

    VálaszTörlés
  13. Jah és sem a szoftverközpont sem a csomagkezelő nem enged szinte semmit feltelepíteni, folyamatosan törött csomagokról magyaráz (mármint a synaptic, a szoftverközpont egyszerűen kifagy).

    Úgy látom, hogy megint nem sikerült a legalapvetőbb dolgokat sem tesztelni kiadás előtt. A MATE verzió semmit nem fejlődött a Mint 9 Gnome óta, csak a hibák számát sikerült feltornászni. Mondjuk ha olyan feltűnő bakikra is sz@rtak nagy ívben, mint a telepítés közben háttérben felugráló ablakok akkor nem tudom mit várok ...

    VálaszTörlés
  14. Másnak van gondja a cinnamon felülettel? Vagy csak nekem. A gondom a következő: leteszem az ablakot a tálcára, s nem engedi visszanyitni nagyba, vagyis a klasszikus rákattintok nem megy, próbáltam több ablakkal, állandóan csinálja, csak nagy ritkán sikerült azt megcsinálni, hogy megfogom a letett ablakot, mintha ikon lenne, s felhúzom. De ez egy hülyén mutat, meg nem is mindig csinálja. Másik gondom, hogy ha teszek le gyorsindító ikont, akkor arról nem indul a program (pl: chromium). S ahogy a gyorsindító ikonok felett állok megjeleníti a nevét, s mintha ott ragadna a felirat.
    Lehet csak az alap videókártyával van gond, nem tudom, de elég zavaró, pedig a színvilág állíthatóság miatt megfogott nagyon.
    Eddig ennyi zavaró volt, kicsit lassabb mint a mate. Szerintem nálam a mate verzió lesz a nyerő...

    VálaszTörlés
  15. Azt írják nem kompatibilis a xorg-al, megoldás:
    http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=42&t=102602&p=581957&hilit=geforce+fx#p581957

    VálaszTörlés
  16. Üdv ! Nállam minden működik rendesen. Tetszik mind a két felület, sebességükben nincs különbség . Jelenleg a Cinnamon van fenn. A vas: Toshiba L500 i3 2Gb DDR3 IntelHM55 768mb.

    VálaszTörlés
  17. Live ba kicsit teszteltem a cinenamon elég gyorsnak és kiforrotnak tünt. a mate már annyira nem újdonság.

    VálaszTörlés
  18. Ezek a gondok nálam is jelentkeztek, és engem is idegesít rendesen :/

    VálaszTörlés
  19. Sajnos én csak live-ban tudom próbálgatni,mert USB-röl telepítés közben leáll egy vagon hiba kóddal,mint
    a Kubuntu.... érdekes,hogy pl: Xubi,Ubi 12.04, LMDE simán települ Unetbootinnal,a Kubi 12.04,Mint 13, nem szeretik.... pedig elvileg "tesók"

    VálaszTörlés
  20. Lehet, hogy épp azért...

    VálaszTörlés
  21. "Ha negatívumra kíváncsi valaki, akkor “természetesen” az optimus technológiás felhasználók még mindíg csak Intel kártya alól boldogulnak"

    Létezik megoldás...
    https://wiki.ubuntu.com/Bumblebee

    Ahol erről írnak:
    http://ubuntu.hu/node/27999
    http://www.webupd8.org/2012/01/bumblebee-30-released-nvidia-optimus.html
    http://www.google.com/cse?cx=001330818967910958405%3A-ieu3eiduw4&ie=UTF-8&q=optimus&sa.x=0&sa.y=0#gsc.tab=0&gsc.q=optimus&gsc.page=1

    VálaszTörlés
  22. Tudom, hogy szentségtörés amit írok. Sokáig kedveltem a Mint-et. De az utóbbi időben rá kellett jönnöm, hogy valami mindig arra késztet, hogy visszatérjek az Ubuntu-hoz. Mindig volt valami bibi, ami miatt nem tudtam rendesen használni. Most az Ubuntu 12.04 van fent, és tökéletesen használható. Ugyan bennem van a kíváncsiság, de ilyenkor mindig arra gondolok, hogy minek váltsak? Arra amire én használom a számítógépet, az Ubuntu tökéletesen megfelel. Belefáradtam már az örökös tesztelésbe.

    VálaszTörlés
  23. Üdvözletem Mindenkinek
    Én most ismerkedem a linuxal csak. Szóval csak mint über laikus tudok hozzá szólni.
    Kb 23 éve van sz.gépem, amióta pc-zek azóta windows valamelyik változata van fent. Ez idő alatt nagyon megszoktam a kinézetet,felépitést stb.
    Az évek során idönként, mikor eszembe jut, körbe szoktam nézni a netem linux ügyben. Eddig egyáltalán nem tetszettek. Sok-sok ok miatt. Aztán pár hete, belekostoltam az ubuntuba. Az amolyan, jó-jó de mégsem az igazi, számomra.
    Aztán jött ez a Linux Mint, hasonló a kinézete a windowshoz. Viszont a start menüje (bocsi ha linuxban nem az a neve) és a vezérlő pult szerintem sokkal jobb.
    Érthetöbb,egyszerübbm felhasználó barátabb..
    Ami engem ledöbbentett, és lenyügözött :) az hogy windowsnál egy csomo mindent fel kell telepiteni, aztán ha minden kész lehet menni a netre.
    Ebben a Mint ben, (meg asszem mindegyik linuxban) már telepités közben lehet netezni. Nem tudom miért de ez nagyon tetszik benne. És az is hogy pendrivera telepitve simán fut a linux. Maga a linux telepésével már van hang, és egy csomo olyan dolog amit windowsnál külön kell telepitgetni.
    Szerintem messzeveri a windows (xp-t). Mindösze egyetlen szivfájdalmam van vele csak. Én évek óta játszok, ingyenes online játékokkal mint például a silkroad és hiába probálkozok sehogy nem akar elindulni linuxal,pedig már probáltam már virtualbox meg wine meg márnem is tudom miket,de nem és nem indul.
    Valoszinüleg én vagyok járatlan a dologban.
    Ezt leszámitva én is csak ajánlani tudom mindenkinek. Főleg olyanoknak akik most vásárolnak gépet, most ismerkednek a virtuális világgal. Olyanoknak akik nem játszani akarnak hanem első sorban böngészni a neten, irodai alkalmazásokat futatni ez kiváloan alkalmas nekik.
    Ha sikerülne meggyöznöm a linux min-et hogy inditsa el a játékom már dobom is ki a windowsot.

    VálaszTörlés
  24. Hali a Linux Mint 13 Cinnamon 64-bit -es kiadást szerettem volna feltenni win 7 mellé hogy kipróbáljam (sosem használtam linuxot még szeretnék megismerkedni vele), de ez : http://noob.hu/2012/05/29/DSC_0060.JPG fogad amikor indítom a gépet és kiválasztom hogy melyik oprendszer induljon (win7 rendesen be tölt) valami ötlet hogyan csináljam meg?

    VálaszTörlés
  25. Apofisz:
    http://linuxmint.hu/dokumentacio/xorg-conf-beallitasahoz-segitseg/
    http://linuxmint.hu/dokumentacio/wine-leiras-directx-tamogatassal-komolyabb-jatekokhoz/

    VálaszTörlés
  26. Nálam is van ilyen, Alt+Tab segít.

    VálaszTörlés
  27. Lehet egyébként vhol riportolni az ilyen jellegű hibákat?

    VálaszTörlés
  28. Lehet hülye kérdés de várható maya ba KDE s kiadás?

    VálaszTörlés
  29. Fontos infó a Maya LXDE-ről :
    Gondolom, nem csak engem érint a dolog. Mivel a gépem kb 5 éves, a Maya Cinnamon lassan megy rajta. Így én a Linux Mint LXDE kiadásait használtam. Érdekelt, vajon kb mikor fog megjelenni. Ezért írtam egy üzenetet Fred-nek a community site-on. Ő a fő személy az LXDE kiadást érintően. Az alábbi választ kaptam a Maya Lxde-ről:
    "Szia Robert ! Mi igazán méltányoljuk érdeklődésedet, de elhatároztuk, hogy kevesebb kiadásra öszfontosítunk. Így a Maya Lxde nem lesz kiadva. Fred."
    (Eredeti: "Hi Robert, We really appreciate your interest, but we decided to focus on fewer releases. So LXDE maya won't be released. -- Fred ")
    Ezek alapján úgy látom, valószínűleg a Maya Mate, vagy LMDE Xfce lehet alternatíva az ilyen esetben lévő felhasználók számára.

    VálaszTörlés
  30. Nem tudom, de ez érdekes kérdés, az alább leírt információ alapján is. (ld: lxde-ről)

    VálaszTörlés
  31. Nagyon gondolkozok a kubuntu m lecserélésén mert a mint mindig vonzotta szemem a Mint, csak mindig volt valami bibi menet közben linux mentollal. Sajna most csinosabbnak gondolom a kde t. De nagyon tetszik a cinnamon dolog. valami csinos dock szerűt kelllene belegondolnom, hogy ne szanaszét legyenek az ikonjaim az asztalon és akkor beleugrok a mint telepítésébe. :)

    VálaszTörlés
  32. Keresek olyan Mint oldalt. ahol a desktop csinosító fanok vannak és talál az ember tippeket a mint faragására.

    VálaszTörlés
  33. Én amikor teszteltem, dockyt használtam Cinnamon felületen,javaslom a kipróbálását neked is. :)

    VálaszTörlés
  34. A főoldal fjlécén is megtalálod az artwork linket, az angol fórumon külön artwork szekció is található.

    VálaszTörlés
  35. http://forums.linuxmint.com/viewforum.php?f=210&sid=52c29424921892c86605d614506c3081

    VálaszTörlés
  36. Véletlenül eltüntettem a mint menü eredeti iconját. a melyik mappában találom meg az eredeti ..png file t?

    VálaszTörlés
  37. Nem tudom ki, hogy van vele de nálam akármelyik linux mint et használtam az évek során a szoftverközpont úgymond sokszor kifagy, kifagyott. valami bibi van vele állandóan.

    VálaszTörlés
  38. a cinnamon nál a kisalkalmazások kezelése műküdik rendesen valakinek? simple cpu t akartam betenni de nuku.

    VálaszTörlés
  39. Hát nemtudom... Jobb volt a Mint, amíg nem volt ilyen felkapott. Nálam is maradni fog az Ubuntu, mert jóval kevesebb benne a bug. A legújabb Minttel a legnagyobb problémám a NetBeans menüs bugja.... Lényegében nem is csak a NetBeans érintett benne, hanem állítólag az összes java-s programban használhatatlan a menüsor, ha a program teljes képernyőn van. És ami röhej, hogy már hónapok óta nyitott a bug, és semmi változás.... Ezzel szemben Ubuntu-nál nincs ilyen probléma (sem).

    VálaszTörlés
  40. Tényleg igaz, hogy mióta felkapott lett a Mint, azóta használhatatlan. Ez már csak azért is érdekes, mert az Ubuntu egyre jobb, ami ugye az alapja.

    VálaszTörlés
  41. Feltettem a 64 bites Cinnamont, AMD alapú laptopra. A 32bit LMDE-vel ellentétben fagy,szaggat. a panel időnként eltünik. A Gnome-shell ellenben hibátlan, úgyhogy marad, majd időnként rálesek a fahéjra is azért.

    VálaszTörlés
  42. Egy dist-upgrade helyretette a dolgokat. Így már mindjárt más! :-)

    VálaszTörlés
  43. Nálad kell lennie vmi gubancnak, nálam rendesen működik.

    VálaszTörlés
  44. Érdekesség (addig is amíg a magyar oldalon megjelenik) , hátha valaki nem lesegeti a .com-ot :
    http://blog.linuxmint.com/?p=2055

    VálaszTörlés
  45. Előre telepített Maya lesz rajta valószínűleg.

    VálaszTörlés
  46. Szimpatikus project! Csak számolni ne kezdjen az ember. 550USD+ posta, vám, áfabéfacéfa, ott landolunk valahol ~160-170e ft környékén. Viszont az is igaz, hogy ilyen picire összezsúfolni valami hasonlót barkácsmódszerekkel lehetetlen lenne.

    VálaszTörlés
  47. Megpróbáltam egy Kendek féle Live pendrive verziót összehozni, csakhogy a Verbatim pendrive-ot NEM kezeli, inkább lecsatolja...
    A másik hogy alig volt fent a Minix M1200-ás gépen a Cinnemon verzió telepítés után máris háromszor sikerült befagynia, a MATE verzió pedig egy 1 GB-os memóriából 786 MB memóriát kezdett használni.... Ami pedig igazán durva hogy az Intel Atom 1,5 GHz-es processzort 100 %-on használta. A Kendek rendszer visszaállító program nagyon megterhelő eme kis gépnek. Momentán a memória 286 MB ami a Mint 9 esetében csak 165 MB volt, és a processzor jelenleg 86 és 0,6 % között mozog...
    Tehát van még mit finomítani a Mint 13-as rendszerén.

    VálaszTörlés
  48. Gratulálok az új Minthez! Egy kalap ....!
    Előzmények:
    El indítottam live módban tesztelgettem, tetszett amit láttam (már működött a hang is), majd el indítottam a telepítőt, el is jutottam odáig, hogy kiírja, hogy van-e elég üres hely, nyomtam egy tovább-ot, ekkor szétesett a kép. Gondoltam, megnyomom a gép leállító gombját, majd leáll. Nem így lett! Dolgozott, dolgozott, majd ki adta a lemezt. Újra indítottam a gépet, és láss csodát, az addig hibátlanul működő Ubuntu 12.04-es eltűnt az összes adatommal együtt! Nem kellett volna kérdéseket feltennie? Vagy már újabban "Ő" dönti el, hogy melyik lemez, melyik partíciójára települ? Hát nem sikerült a 30Gigás teszt vinyót megtalálni. Pedig kipróbáltam már egy jó pár disztrót, eddig egyik sem cseszett így ki velem! Még a telepítés sem sikerült, idáig jut a boot "error: no such partition. grub rescue>". Ezek után a mint fekete listára kerül nálam! Ha még egyszer rá szánom magam, akkor egy külön gépet rakok össze a teszthez, mert a mintnek ez kell! Remélem a felhasználók, fejlesztők tanulnak ebből!

    VálaszTörlés
  49. Van egy olyan rossz érzésem hogy az új kernellel, vagyis a 3.2-vel baj van, ami az Ubuntu 12.04 illetve a Min 13 alapja. már csak azért mert az eMachines E525-ös gépünkre nem tudtam telepíteni ezt a két rendszert. Továbbá a Lubuntu 12.04, Ubuntu Studio 12.04, telepítése is sikertelen.
    De a korábbi kernelverzió, vagyis a 2.6.32-24 rendesen működik ami a Kiwi 10.08 lenne és azt simán fel tudtam telepíteni erre a géptípusra..

    VálaszTörlés
  50. Valószínű,hogy igazad van,mert nekem is az Ubi,Kubi (12.04) alig akart felmenni,a Mint 13 sehogy sem akar....
    Bár a Xubuntu könnyebben felment,de csak ha indításkor a telepítést választom,mert a kipróbálás
    után nem megy fel egyik sem. Pont ezért nem tudom a Mint 13-ast felrakni,mert live-ban indul,
    nincs rögtön telepítés menü....

    VálaszTörlés
  51. Én próbáltam a 3.2-es kernelt debian wheezyn és archon is, semmi baja. A xubi és lubi 12.04 is megy, csak a Mintes cuccok nem.
    Nekem az volt a tapasztalatom a 3.2-es kernelű cuccokkal, hogy ha gnome3 , shell, vagy unity, cinnamon (tehát gnome3 alapúak) vannak akkor a zárt nvidia driver hiányában használhatatlanok. De amikor fent volt már a driver, akkor működött.
    Bár tény, hogy az ubuntu alapú 3.2-es kerneles cucok rosszabbak, de ez nem a kernel gubanca. Csak ugye a drivert nem tudom telepíteni Minten, hisz nem is indul nélküle. Zsákutca. Ha nem jön be az ubuntus alap, próbáld meg az LMDE-t, de valszeg jobban jársz a debian 6 squeezyvel, bár már a wheezy is alfa 1 lett, és elég stabil, jobb mint az ubuntuk. Persze minden eléggé gépfüggő. Lubuntu és xubuntu kevesebb gubanccal megy mint a gnome/unity felületű.

    VálaszTörlés
  52. coco01 Nézd meg B2man cikkét, http://ubuntu.hu/node/29844
    Talán jó ötlet neked is, hisz az majdnem Maya (ubu lts, mate ), és recoveryben nyomod fel.

    VálaszTörlés
  53. De a wheezy alapúval szerintem jobban jársz, arra esetleg a liquorix féle kernel is feltehető, ami gyorsít egyes dolgokon.
    Szóval vannak rázósabb tényezők mostanában: az ubuntu alap, a gnome3 (és alapúak) , meg a debianból faragottak is.
    És vannak stabilabban menő dolgok, debian (stable, vagy wheezy) , lxde vagy Xfce (előbbi stabilabban teljesít).
    Meg van ami új a Mate, ami pedig ki tudja milyen lesz, és meddig.
    Köztes megoldás lehet az amit B2man írt, vagy Lubi, Xubi. De ha nem gond neked, jobban járhatsz debiannal. Én valszeg Lubuntu 12.04-re megyek, az el megy és majd javulgat még. Sok mindent kilehet hozni az lxde-ből is- jó cucc az.

    VálaszTörlés
  54. Ha jobb lenne a gépem akkor wheezy liquorix kernellel gnome(shell) felület. Vagy LMDE cinnamon.

    VálaszTörlés
  55. Debian 6 squeezy (2.6.32-es) jövő nyáron jön a wheezy (3.2-vel) ami addigra atom stabil lesz.

    VálaszTörlés
  56. LMDE-t próbálgattam,a Mate egész tűrhető volt,de a Cinnamon-nak volt elég
    sok hülyesége. (Bár érdekes,hogy Sabayon-al jobb volt,mint LMDE-n)
    Jók lesznek azok,majd valamikor :)
    Az LXDE nekem nem túl bejövős,az Xfce alatt meg valamiért a Thunar nem enged
    más partíciókat felcsatolni,(szerintem inkább én nem jövök rá,hogy kell).
    Most KDE van (több disztró) tesztelés alatt,na ott meg mindig más nem működik...
    Kubuntun pl.: az Unetbootin,ami nekem fontos. Pedig kevesebb a gépigénye,mint a Shell-nek,
    ami el sem indul a gépemen.

    VálaszTörlés
  57. "ott meg mindig más nem működik" . Pont ebből van elegem. Ma a lubuntu-t akartam felrakni. Az alap telepítés ment, aztán frissíteni akartam. Az már nem futott végig. Hát elég ebből. A gnome azért nem jön be ment sok felesleges dolgot is felrak a sok hasznos mellett. Ezért most épp azon gondolkodom, hogy lxde lesz. Azért pedig, hogy ne legyen hol ez, hol az rossz, debian squeezy. Persze ez azzal jár, hogy nekem kell több dolgot összehoznom, de inkább megpróbálom, mert a végeredmény legalább gyors, stabil és működőképes. :)
    Ubuntu Lts is elmegy a vasamon gnome classic-kal, de sok a sallang, és utálom a gnome3 nehéz beállíthatóságát. Úgy elrejtenek ezt-azt, hogy már unom. Bár amúgy is elég nehéz cucc a gnome a laposomra. Újítani meg nem akarok gépet. Most a fő szerepet az ubi klasszikus gnome effekt nélkül veszi át. Aztán közben tanulom, építem a squeezy lxde-t.
    Neked lassan jön a Maya KDE :) , már ha fel tudod majd telepíteni egyáltalán.

    VálaszTörlés
  58. Nem tudom,hogy ki fogom-e próbálni,a mintes KDE kiadások eddig nem voltak
    valami ütősek....
    Viszont van egy Kubuntura épülő disztró a Netrunner,na az veri a Kubit és a mintes
    KDE-t is,de nagyon.
    Olyan,mint régebben Gnome 2 idején volt a Linux Mint,ami rossz volt az Ubuntuban,azt módosították.
    Így,ha KDE,akkor biztos azt választom.
    (Most fog kijönni a 12.04-re épülő kiadás) :)
    De lehet,hogy felrakok tényleg egy squeezyt,mondjuk XFCE-vel,egy üres partícióra,
    mert már unom én is a sok sallangot,(mert azt a KDE is ad bőven...),no meg egy kicsit túl csicsás is nekem.

    VálaszTörlés
  59. Igen, az debian xfce egy jó választás, tudod csicsázni is ha akarod, alapból is van benne némi effekt, és kissé gnome2 hangulatú. Nem is eszik sokat, bővíthető. Gyorsan fejlesztik. Nem rég jelent meg a 4.8 de már a 4.10-nél tartanak. :)
    Gondolom a gnome3(shell és hasonszörűek) miatt is nőtt a népszerűsége. Filózgattam én is Xfce-n, wheezy alapon.
    LMDE xfce-t nézted már ? Végül is debian testing és xfce, Mintes cuccokkal. Meg rolling és egy-két jó pont neki még.
    Én akkor gondolkodtam egy kicsit rajta, amikor megtudtam, hogy nem lesz Maya Lxde, sem semmilyen lxde a Mintes csapattól. Hát ez nem egy jó pont. Szerintem ezzel egy kis csapatot veszítenek majd, akik a kisebb masináik miatt Lxde-t használtak. Talán utána olvasok, hogy mennyire van jelene-jövője ha LMDE xfce-re Lxde-t rakok. De az hogy nincs light project , elég durva. A Lisa lxde volt az utolsó mohikán, aztán kihal a könnyedség ezen az ágon. :(

    VálaszTörlés
  60. Nem is tudtam,hogy nem lesz lxde kiadás.
    Volt tesztelés alatt LMDE-Xfce,könnyű,gyors,jól néz ki,egy baja volt,ha saját háttérképet raktam ki,
    azt sosem jegyezte meg,mindig az alap mintes hátteret erőltette,pedig bemásoltam a mappájába is.
    Lehet kap még egy esélyt. :)

    VálaszTörlés
  61. Kicsit visszább ebben a fórumban:
    http://linuxmint.hu/hirek/megjelent-a-linux-mint-13-maya-vegleges-kiadasa/comment-page-4/#comment-2816

    VálaszTörlés
  62. A következő bajom van, tud-e valaki megoldást?

    Ha LM13Cin-ben képernyőmentést akarok csinálni, a néhány másodperccel korábbi állapotról kapok képet. Próbáltam azt is, hogy várok, de akkor is a régebbi állapotról készül mentés. Van valakinek ötlete?

    VálaszTörlés
  63. Ha nem a 3.2-es kernel okozza a galibát az eMachines E525-ös gépnél, akkor miért alszik ki az Intel GMA 3500, illetve miért kapcsolja le magát a gép a telepítés elején?

    VálaszTörlés
  64. Telepítsd a Shutter nevű programot. Képernyőkép készítésére talán a legjobb!

    VálaszTörlés
  65. Maya XFCE készül. Jelenleg elfogadott RC-ként. Mégis csak lesz valami könnyű holmi a Mintes palettán, mármint ubuntu alapú is.
    Letölthető pl innen: http://ftp.portlane.com/pub/os/linux/linuxmint/testing/

    VálaszTörlés
  66. Szóval már fenteb is kérdezték de hátha azóta változott a szitu: Próbálta már valaki az apt-get dist-upgrade -t?

    Vagy úgy általában 12 -t updatelt már 13 -ra?

    VálaszTörlés
  67. Nem ajánlják, így szerintem a többség nem próbálkozott vele.

    VálaszTörlés
  68. Megjelent a Mint 13 KDE RC! http://news.softpedia.com/news/Linux-Mint-13-RC-KDE-Edition-Has-Been-Released-280812.shtml

    VálaszTörlés
  69. Köszönöm! Már töltöm is le, bár a hivatalos bejelentés még nem történt meg, de már nagyon vártam.

    VálaszTörlés
  70. Szívesen!
    Én is vártam,kipróbálni feldobom Kubi mellé. : )

    VálaszTörlés
  71. Feltettem, kitünő!

    VálaszTörlés
  72. Jobb mint a kubi?
    Igaz,majd meglátom,még csak letöltöttem,de még nem írtam ki penre.

    VálaszTörlés
  73. http://kepfeltoltes.hu/120715/Rendszermonitor_001_www.kepfeltoltes.hu_.png
    Nekem kissé éhesebbnek tünik. Talán mert a '+ Cinnamonból készült, és nem Kubuntuból.

    VálaszTörlés
  74. Maya XFCE stable itt van végre, pár órája tették fel:
    http://ftp.portlane.com/pub/os/linux/linuxmint/stable/13/

    VálaszTörlés
  75. Fetább fellraktam aHP 500 gépemre, gyönyörűen muzsikál rajta.Egyzerűen jóóóóó.

    VálaszTörlés
  76. Ez a Cinnamon sehogy se akar helyrerázódni! AMD HD4200M videókártyán fenn a zárt meghajtó, mert a hőségben a nyílttal túlmelegszik. Azzal viszont nagyokat villanva folyton újraindul. Némely ok kiderült, pl. ha üzenetet kapok a Pidginnel.
    Egyelőre hiába bújom a fórumokat, nem nagyon látom a megoldást. Telepítettem mellé a Gnome-shellt, azzal stabilan működik. Minden frissítés után visszanézek rá, de egyelőre nem látom a javulást. Tudom, hogy a zárt meghajtó okozza a problémát, de ha egyszer évek óta ez a meghajtó van, akkor miért nem erre történt a fejlesztés?
    Na mindegy, legalább jól kidühöngöm magam.

    VálaszTörlés
  77. A hibát az értesítések okozzák, utánanézek, hátha van valami mód kikapcsolni őket.

    VálaszTörlés
  78. Válófélben!
    Ne ma kezdtem a Linuxszal foglalkozni! Főként a Mintet használtam, habár ki lett próbálva több disztró is nálam, de végig a Mint VOLT a kedvenc. Eddig. Nem indokolok, mert minek és kinek? Annak hiszek amit látok és megtapasztalok. Az új verziók ezer sebből véreznek, kivétel nélkül mind, de ez elrontotta ám a többit a régieket is. Frizbi korong lett e telepítőből mert mérgemben kivágtam és: SOHA TÖBBÉ MINTET A GÉPEMRE! Ennyi, no komment hozzá.

    VálaszTörlés
  79. Őszintén megvallva az Debian 6 nem a nagy kedvencem, mert rengeteg munka van a beállításokkal, és a nyelvtani támogatással. A telepítése se egy leányálom, de talán az UHU 2.2 mint alternatíva ami talán szóba jöhet. Már ha addig nem javítják ki a Mint 13 MATE eme jellegzetes hibáit. De hogy őszinte legyek ha ez a Gnome 3 okozza ezt a rakás rakás szart, akkor inkább a Gnome 2, ami jóval stabilabb mint a Gnome 3.

    VálaszTörlés
  80. Ha nem javul a Mint 13, akkor majd 5 év múlva megpróbálom a következő LTS verziót.

    VálaszTörlés
  81. Vizdák Krisztián2013. január 12. 17:44

    Linux mint 13 KDE felüet nem magyar hogyan lehet magyarosítaniÍ?

    VálaszTörlés
  82. És mi az amire esküszöl? Érdekelne...

    VálaszTörlés
  83. hello valaki meg tudná mondani hogy mért van az hogy felrakom a linux mint 13 maya kde-64-bit rendszert és magyar is meg nem is nagyon sok minden angol nyelven van és nem találom hol lehet át álitani a programok nyelvét amit automatikusan fel telepitet és a beálitásoknál is semi nem magyar :((( valaki tudna bene segiteni!!!!
    elöre is köszönöm!

    VálaszTörlés