2012. április 25., szerda

Megjelent a Linux Mint Debian (LMDE) 201204 frissített telepítő készlet

Most már hivatalosan is megjelent és letölthető az LMDE MATE/Cinnamon, illetve az LMDE XFCE legújabb, 201204-es lemezképe.

Akik az RC-t telepítették, egyszerű frissítéssel aktualizálhatják a rendszert.

Az új LMDE-ben az alapértelmezett asztali környezet a Gnome2 folytatásaként fejlesztett MATE, ám eleve telepítve van és a bejelentkező képernyőről elérhető a Mint saját fejlesztésű, Gnome-Shell alapú Cinnamon környezete is.

MATE
CinnamonXFCE
Az asztali környezeteken túl fontos, az XFCE verziót is érintő változás, hogy az új lemezképekről a rendszer a 4. Frissítőcsomaggal, annak részeként pedig 3.2-es kernellel telepíthető.

További érdekesség, hogy az új kiadásban az összes asztali környezet az MDM display managert használja a GDM helyett, ami visszahozza nekünk a GDM 2.20 után eltűnt konfigurálhatóságot: távoli bejelentkezést, témázhatóságot, beállítási lehetőségeket.

A Linux Minttel kötött megállapodásnak köszönhetően a keresőmotorok közé alapértelmezettként bekerült a Yahoo is.

Asztali környezet verziók:
  • MATE 1.2

  • Cinnamon 1.4

  • XFCE 4.8
Letöltési lehetőségek (torrent):
  • MATE/Cinnamon 32 bit (MD5: 0bf23559edbf2070174b60131472d715)

  • MATE/Cinnamon 64 bit (MD5: b0f14c53576804729a464aeba9ab9574)

  • XFCE 32 bit (MD5: b28a77924a4c8c71caeb063feae52395)

  • XFCE 64 bit (MD5: e60aa12974616d86cca6a565a794b6ea)
Az eredeti bejelentés és a tükörszerverek listája itt található.

Röviden az LMDE-ről:
A Linux Mint Debian a Debian testing ágán alapuló fél-rolling disztribúció.
A Mint csapat időről időre készít egy pillanatfelvételt a Debian testing tárolókról, az így kialakult frissítőcsomagot egy darabig teszteli, majd mikor elég megbízhatónak tűnik, saját tárolóin keresztül elérhetővé teszi. A frissítőcsomagokról újratelepítés nélkül lehet a következőre frissíteni, ám ez 2-3 frissítőcsomag után igen sok letöltenivalót jelent. Azok számára tehát, akik most váltanak LMDE-re, vagy valamilyen okból újra szeretnék telepíteni, itt a lehetőség, hogy a legfrissebb, negyedik frissítőcsomaggal telepítsék a rendszert.

Az LMDE - mint Debian alapú disztribúció - az Ubuntu csomagokkal nem teljesen kompatibilis, így nem javasolt ppa-k használata és Ubuntus tárolók felvétele. Az LMDE előnye, hogy sokak szerint gyorsabb és stabilabb az Ubuntu alapú Mintnél, egyes esetekben ugyanakkor kicsivel több Linux- és csomagkezelési ismeretet igényelhet.

65 megjegyzés:

  1. "Akik az RC-t telepítették, egyszerű frissítéssel aktualizálhatják a rendszert."

    Frissítés egy letöltött és kiírt lemezképről, vagy az Update Manager-en keresztül?
    Mert ez utóbbi nekem nem hoz fel semmit. Vagy lehet, hogy türelmetlen vagyok, és pár nap múlva próbálkozzak ismét?

    VálaszTörlés
  2. Update Manageren keresztül. Elvileg a frissítésekkel a legújabb verziókat kell mindenből megkapnod. Lehet, hogy ha folyamatosan frissítettél, már most is up-to-date a rendszer?
    Elolvastam alaposabban a kommenteket, az egyetlen dolog, amire panaszkodnak az RC-ről való frissítéssel kapcsolatosan, hogy az MDM nem települ automatikusan. Erre sajnos nem tudom, mi a megoldás, mert nekem még régebbi az LMDE-m. Engem is érdekel viszont az MDM, úgyhogy szerintem azt fogom csinálni, hogy visszaváltok latest-re (jó rég óta nem frissített testingről), és meglátom mi történik :)
    De csak pár nap múlva, és addigra meg tuti kitalálják a fórumokon / blogon, hogy hogyan lehet MDM-et szerezni.
    Egy szó mint száz, azért rolling release a rolling release, hogy ne kelljen folyton újratelepíteni - én a kettővel ezelőtti iso-ról telepítettem, és eddig megúsztam újratelepítés nélkül :)

    VálaszTörlés
  3. Igen, naprakész a rendszer, de van egy kis gondom.
    Ugyan az Update Manager nem jelez hibát, de tudom, hogy két összetevő nem frissült.
    Az egyik biztosan a mint-meta-common volt.
    Amikor Synapticban megpróbálom újratelepíteni, akkor a végén ezt a hibát dobja:
    E: mintsystem: installed post-installation script alfolyamat 1 hibakóddal kilépett
    E: mint-meta-common: függőségi hibák - e csomag beállítatlan maradt

    Ez pedig a frissítési konzolon látható folyamat utolsó néhány sora:
    update-rc.d: error: insserv rejected the script header
    dpkg: hibás feldolgozás: mintsystem (--configure):
    installed post-installation script alfolyamat 1 hibakóddal kilépett
    dpkg: függőségi gondok miatt nem beállítható e csomag: mint-meta-common:
    mint-meta-common függőségek: mintsystem; ám:
    mintsystem csomag még beállítatlan.
    dpkg: hibás feldolgozás: mint-meta-common (--configure):
    függőségi hibák - e csomag beállítatlan maradt
    Hibák történtek a feldolgozáskor:
    mintsystem
    mint-meta-common

    Esetleg van valami ötletetek, hogy merre induljak el?

    VálaszTörlés
  4. Elkapkodtam a segítségkérést...
    Sikerült megoldani a problémát!
    A ludas a feltelepített VMWARE volt, a megoldás pedig innen jött:
    http://communities.vmware.com/message/1870311

    VálaszTörlés
  5. Az MDM még nekem se települt automatikusan, pedig én a testinget használom és folyamatosan frisstem.

    VálaszTörlés
  6. Na ezaz. A testing sima Debian, őket pedig nem érdekli, hogy a Mintesek lecserélték a GDM-et. Ezért gondoltam, hogy átváltok Latestre, de a jelek szerint az se segít. Most nézem Synapticban, az MDM a Debianos repókból jön (nem a Mintesből). Azt viszont, hogy települjön, honnan veszi?
    Mármint tegyük fel, Minték úgy döntenek, hogy holnaptól a Pidgin helyett az Emesene lesz az alapértelmezett messenger. Honnan tudja ezt a mi rendszerünk?
    Amúgy nem is lenne ez baj, végülis kézzel is telepíthető, csak nem tudom, ahhoz mit szól a GDM. Sajnos most sokat kell tanulnom a gépen, így nem kockáztathatom meg a kísérletezést :(

    VálaszTörlés
  7. Számomra elkelne egy kis segítség hozzá. Egy valamit nem értek?! Sőt. Elindítom a telepítőt, majd mire betöltődik megjelenik rögtön egy bejelentkező ablak és felhasználót meg jelszót kér hozzá. Nem tudom, hogy mi a bánatot írjak be? Egyszerűen nem értem, hogy kell ezt a verziót felrakni? A többit használtam és tudom is, de ezzel most megakadtam.

    VálaszTörlés
  8. Nem akarlak biztatni, de semmi gondot nem okoz a GDM MDM csere.
    Valami apró gikszer van vele, mert ha csak úgy simán a Synapticban kijelölöd eltávolításra és az MDM-et helyette telepítésre az MDM témával együtt akkor törött csomag 128 hibakód és egyéb nyűgök miatt nem csinálja meg. De előre leszedve a GDM3 és utána telepítve az MDM és a témája már végrehajtható. Ami érdekes, teljes eltávolítását a GDM3-nak nem engedi a csomagkezelő. Én mindkét gépemen az MDM-et használom már, mondhatom hideg nyomába nem ér a GDM3. A Mint téma ízléses, és szépen lehet kezelni a beállításokat. Mint a Gnome3 Shell őrület előtt. Bár Gnome Shellel használtam az RC kiadás előtt, de netbookon öszzekócolódott szép kékhalál színnel a menü ha gördítettem. A Mate a legjobb választás most szerintem. Ha ezt ésszel fejlesztik a használati értéke magasabb lesz a Gnome 3 Shell és a Unity felülettől.

    VálaszTörlés
  9. Na igen, nálam is már az MDM van fent.

    VálaszTörlés
  10. Nem találkoztam ilyen hibával,de ha kéri akkor mindkettőhöz: root

    VálaszTörlés
  11. Üdv! Ha még nem sikerült megfejteni: username: "mint", password: enter.

    VálaszTörlés
  12. Mi a lényegi különbség a GDM és az MDM között? Ha az MDM kerül fel, mennyiben módosul a külső és a belső?

    VálaszTörlés
  13. A "root" ki lett próbálva, de az nem működött.

    VálaszTörlés
  14. Sok mindenütt kerestem rá, de ezt nem találtam. Viszont ez működik! Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok!

    Korábban több alkalommal próbáltam az LMDE-t. Tetszett a gyorsasága.
    Azt kérdezném, hogy az azóta eltelt idő fordította-e arra az LMDE-t, hogy egy végfelhasználónak feltelepíthessem, és ő csak használja. Frissítések mennyire folynak le beavatkozás nélkül pl.

    Letöltöttem most a friss LMDE-t ki fogom próbálni, azonban az én egy gépemen, az csak egy gép.
    Eddig Ubuntu 10.04-et telepítettem másnak, a köztes verziókban annyira nem volt bizalmam, próbáltam őket.
    Kérdés, hogy most hogy áll az LMDE ilyen tekintetben?

    Így olvasatra rengeteget alakult.

    VálaszTörlés
  16. Szia!
    Szerintem gyors,stabil,nyugodtan felrakhatod másnak is,ráadásul most van Mate-felület ami egyszerű mint a bot. Frissítések nem olyan sűrűn jönnek,gond sincs vele igazán.
    Egyszóval tudom ajánlani. :)

    VálaszTörlés
  17. Szia kiscsibe, rég nem láttunk :) Ezek szerint már nem LMDE-t/Mintet használsz?
    Amennyire én (testinget használva) meg tudom ítélni, a frissítőcsomag-telepítésekkor azért előjöhet ez-az, mint most pl. az MDM telepítése, illetve a Firefox nyelvi problémái. Viszont olyan ritkán vannak frissítőcsomagok, hogy nem sok frissítési alkalmat jelent. Most valószínűleg amúgy is nyugis időszak következik, mert lezajlottak a GUI váltások és egyre közelebb kerül a Debian testing is a freeze-hez, szóval kezdőbarát a környezet :)
    Nem követtem most az új Ubuntu fogadtatását, de tekintve, hogy épp most jött ki megint egy LTS, szerintem megfontolandó az is, a MATE kinézete egyeseknek talán túl puritán.
    Talán a leendő felhasználó tudja legjobban eldönteni, ha megmutatod neki mindkettőt live-ban :)

    VálaszTörlés
  18. Nos, köszönöm válaszaitok.

    A helyzet az, a korábbi LMDE-vel volt némi gubancom, tudniillik Nvidia optimus cuccos a laptop, tehát alapból az intel video vezérlőét használja , ha jól mondom, akkor átváltottam Fedora 16-ra és abban maradtam egy ideig. Egy kernellel ott rendszerindulási lassuságok jöttek elő, így visszatértem az Ubuntuhoz- béta állapotban a 12.04-hez. Megyeget, azonban egy kicsit lassúnak tűnik.
    A másik gépre a 10.04-es ubuntu került, lévén energia-gazd problémák voltak azzal az Msi Ex 600-al, villogott időnként a képernyője.
    Akiknek telepítettem azoknak még a 10.04-es U-t raktam fel, lévén munkahelyemen is bizonyít már 2 éve folyamatosan elég sokrétű felhasználás mellett. A Mint-eket is megnéztem, de ugye ezen az itthoni laptopon gondjaim voltak vele, így nem maradtam mellette. Tettem egy kerülőt a ehte Debian felé, elég munkás volt, és pl a wifi driverrel is meggyűlt a bajon, mert ledobálta a hálózatról - utánaolvasva akkor még bugos volt a wifi drivere a stable Debianban.

    Úgyhogy egyelőre még U. 10.04et terjesztettem.
    Azonban úgy fest ez az LMDE komoly előrelépés már.
    Gyors, a live rendszer is piszkos gyorsan elindult pendrive-ról, mindjárt fel is raktam a 12.04 mellé. Most ez alól írok.
    Ismerkedem vele, mert azért sokminden változott a korábbiakhoz képest - jó oldalára - ennek nagyon örülök!

    Azonban a kérdésem az lenne, hogy érdemes-e 64 bites rendszert telepítenem már, mert egyelőre csak 32-t tettem fel, lévén a korábbi tapasztalat pl Fedora esetében nagy memória felhasználást hozott, különösen Chrome alatt, amit alapból használok.

    Nézegetem, és lehet, hogy eztán ezt fogom másnak is telepíteni, nyilván öregebb gépre mate-val indítva, de ezt majd még meglátjuk.

    Szóval köszönöm a reagálást.

    Ja és igen nagyon tetszett, hogy
    flash alapból megy,
    vlc alapból fennvan.

    Szóval megy minden. Firefox alatt egy kissé erőteljesebben terheli a processort - youtuberól letöltés alatt video-download helperrel - kb 24%, ami 54 fokot hozott az acpitz-re és ezért a laptop ventillátor magasabb fordulaton ment. Eddig ez az észrevétel.

    Ja, a compiz ablak fel és eltűnési alapeffekt nagyon szép, jól megy. A cinnamonban vagyok. Matét egyelőre csak első indulás erejéig néztem... de szét fogok nézni.

    TETSZIK!
    Szóval a kérdés, érdemes-e 64 bites gépekre 64 biteset tenni a jelen LMDE-ből, vagy inkább a 32?

    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  19. Én 64 bitest használok a kezdetektől, így nincs igazából összehasonlítási alapom, de nálam semmi gondot nem okoz. Elmúltak már azok az idők, amikor sok dolog hiányzott a 64 bitre, és egy csomót kellett trükközni hogy működésbe hozzuk a cuccost, pl. a flasht, hogy csak egyet említsek. Minden megy alapból, bár gondolom nem árt ha van elég memória. Sokáig 2 GB.-al használtam, és úgy éreztem ez-az alap. Elég már, de azért egy kis többlet tudja gyorsítani a rendszert.
    Persze igazi válaszokat csak akkor kaphatsz ha kipróbálod! Szerintem érdemes!

    VálaszTörlés
  20. Köszi Haris!

    Nos, a laptop fürge, azonban a két processzorból csak egyet lát -pl a rendszermonitor, az is elég sokat pörög ahhoz képest hogy más rendszer alatt alig - pl flash - youtube. Hardinfo felismeri a procit - más rendszer alatt 2-t és 2 virtuális processzort mutat pl a rendszermonitor. Ezen felül a 4 GB ramból csak 2,6ot lát. (proc: intel core i3 M390 2,67GHz - 4 GB ddr3 ram.)

    Ma azért felbuzdulva két gépre még feltelepítettem, és az egyiken jól fut -egyelőre úgy tűnik - msi ex600, a másikon is jól menne csak a windows wireless tool minden kikapcsolás után elfelejti, hogy be kéne töltődjön. (D-link w520-as pci kártya), Lucid alatt is ez viszi mármint az ndiswrapper-ndis-gtk, hiba nélkül.

    Ezek mind 32-bites rendszerek lettek (bár az Msi az 64 bites lenne).
    Azt hiszem az itthoni laptopra később fogom újrapróbálni az LMDE-t, úgy a következő iso-val. Ez a helyzet.

    A Mate amúgy egész jó - pl a parancsikon létrehozása menüpont benne van, - a google-chrome-hoz kellett az egyik gépen, a másikon meg nem kellett, magától betette a menübe.
    A cinnamon-ban nincs parancsikon létrehozása a jobb klikk menüben.
    A k3b egy rakás függőséget behúzna, így nem telepítettem, - bár eddig az a tapasztalatom, hogy a Brasero rontotta a lemezeket, a K3b nem, ezért azt használtam.

    Szóval a fent említett gépről ez az LMDE megy, talán a 64-biteset megpróbálom, mert, így, hogy egy procit használ melegszik a laptop.

    VálaszTörlés
  21. Lányaim gépére szertném feltenni az LMDE-t, de nincs dvd-meghajtó, csak cd-rom. Öreg gép, usb boot-ot nem tudtam rajta elérni (csak cd-rom ill. hdd jelenik meg az F12-re). Próbálkoztam átkötni másik dvd-meghajtót, de nem ismeri fel a gép. A UNetBootinnal sem boldogultam, úgy tűnt, ezzel az iso-val nem tud mit kezdeni, vagy valamit rosszul csináltam(?). Kicsit vagyok a kezdő szint felett (pár éve fut a saját gépemen ubuntu ill. mint). Tudna valaki valami lehetőséget ajánlani, hogy telepíthető legyen ezen a régi gépen valamelyik LMDE 201204 verzió? (IBM NetVista 8319/11g 1.6-os cpu, 1g ram)

    VálaszTörlés
  22. Üdv!
    Az Unetbootin biztos működik LMDE-n,mert én is úgy raktam fel,(nincs a gépemben cd-dvd írónak hely.)
    De ha nem tud a géped usb-ről bootolni,akkor ez mindegy is,nem fog működni. :(
    A helyedben feltenném a Debian 6-ot,ha jól tudom van live-cd,esetleg netinstall-al,egyből átírnám a sources.list-et a mostani LMDE-re,frissíteném és kész.

    VálaszTörlés
  23. Köszönöm, coco01! Ez jónak tűnik, de kaphatnék egy vmi részletesebb infot a sources.list átírásáról? (Nagyon gáz, hogy ilyet kérdezek?)

    VálaszTörlés
  24. Dehogy gáz!
    Szóval: telepítés után megynyitod a terminált,bemásolod ezt: gksu gedit /etc/apt/sources.list
    (enter-t nyomsz) megnyílik a lista,kitörlöd,bemásolod ezt:
    deb http://packages.linuxmint.com/ debian main upstream import
    deb http://debian.linuxmint.com/latest testing main contrib non-free
    deb http://debian.linuxmint.com/latest/security testing/updates main contrib non-free
    deb http://debian.linuxmint.com/latest/multimedia testing main non-free
    elmented,utána terminálba: su (enter),kéri a telepítéskor megadott jelszót,ezt beírod,nem látod írás közben! (Enter)
    Bemásolod et: apt-get update
    majd ezt: apt-get dist-upgrade
    vársz míg frissűl,utána telepíthesz rá programokat stb.
    Sok sikert! Ha elakadsz nyugodtan tedd fel a kérdésed,ezért van a közösség. :)

    VálaszTörlés
  25. Ezer hála! Ha megvagyok vele, visszajelzek!

    VálaszTörlés
  26. http://linuxmint.hu/hirek/megjelent-a-linux-mint-debian-201109-gnome-xfce-kiadasa/#more-2054

    "Fontos információ!" Alatt olvasható szerintem orvosolja a problémádat.

    VálaszTörlés
  27. Ez ám a meglepetés! Feltettem a Debian 6-ost a gépre, s abban a pillanatban megjelent a grub-menüben a Unetbootin, és most azóta szépen a gép másik partíciójáról, egy régebbi ubuntu-alapú mintről telepíti az LMDE-t. :-) Mindenesetre nagyon köszönöm a jó tanácsot, mégha nem is kellet végigjátszani az egészet, vagy legalábbis nem úgy. (Igaz, még nem ért véget a telepítés... :-) )

    VálaszTörlés
  28. Én teljesen rászoktam most az LMDE-re :D Egyedül az asztali gépen az Nvidia meghajtót nem merem telepíteni mert valahogy utána sehogy nem indul el a rendszer. Igaz a PClinuxOS grubja indítja, de hiába próbáltam frissíteni az indítóbejegyzést akkor is becsődöl tőle. Igaz fut a 3D támogatás a beépített alap integrált meghajtóval is. A Rendszerment segítségével tökéletes live telepítőt lehet készíteni, a Mate felület számomra kedvenc lett, sokkal értelmesebb irány mint a Gnome Shell vagy az Ubuntu Unity nevű förmedvénye. Érdekes a Cinnamonnak is neki futottam, de nem érzem otthon magam rajta. Számomra pont olyan kezdetlegesnek hat mint a Gnome3. Netbookra is feltettem, Mate desktoppal és Docky alkalmazásindítóval ahogy a nagy gépre. Alap memória igény 160MB környékén mozog, természetesen a 3D itt is be van kapcsolva a Docky miatt! Wifi mobilnet korrekten dolgozik, csak dicsérni tudom. Már csak a KDE kiadás és a megnyugtató Nvidia telepítés amit hiányolok belőle. De már alternatíva leváltani az Opensusét, mivel az sokkal darabosabb, nehézkesebb, bonyolultabb vele rendszermentést visszaállítást csinálni. Ha két rendszert ki kell választanom amit jó szívvel tudok ajánlani bárkinek az egyik a PClinuxOS KDE a másik bizony a Linux Mint Debian!
    Én ha a Mint fejlesztők helyében lennék szép csendben elfelejteném az Ubuntu alapot. Egyedül a driver telepítő Jockey alkalmazást integrálnám az LMDE-be és minimálisat finomítanék a szervizcsomagok kiadása terén mutatkozó problémák kapcsán. De ezek főleg akkor jelentkeznek ha jó fél éves kiadott iso telepítőt használ az ember tapasztalatom szerint. De ez nem von le semmit a rendszer értékéből hiszen a nagy distrók még nagyobb ökörségeket követnek el menetrendszerűen.
    Hajrá LMDE! :D

    VálaszTörlés
  29. Tegnap késő este véget ért a telepítés. Most is erről írok. Valamit a Unetbootin beállításakor eltoltam, mert csak az új rendszer került a láthatók közé a grubba, de ezt reggel egy grub-customizer megoldotta. Jók az első benyomásaim, de ezt nyilván az idő dönti el. Meg hát nem nekem kell, hogy bejöjjön, hanem a lányoknak. Őket meg, addig, míg nem kínlódik a rendszer, nem izgatja, mi van a dolgok háta mögött. Menjen és kész.
    coco01, még egyszer kösz a gyorssegélyt!
    Üdv mindenkinek!

    VálaszTörlés
  30. Én XFCE-s verziót raktam fel,ráraktam a "Kde-standard" csomagot,utána amit tudtam leszedtem az XFCE-ből,így használom KDE-vel,igaz hogy nem teljesen "tiszta"-mert nyílván marad valami,amit nem látok,de (nekem) nagyon jó! (Pláne,ha nem indulna el mindig önmagától reggelre....)
    Mondjuk ez a gond megvolt "tiszta" Gnome-on is az új iso-nál.

    VálaszTörlés
  31. Köszi Csucsuri!

    Igen, a 686 pae-val már mennek a processzorok. - hát igen, mostanában nem olvastam a linuxmint.hu oldalt. Csak most tértem vissza hogy a HUP-on olvastam hogy megjelent az LMDE 2012.04 iso-ja.

    VálaszTörlés
  32. ... nem indulna el önmagától reggelre?

    Én frissen telepített ubuntu 10.04.4 esetében jártam úgy egy TP Link usb wifi stickkel, hogy a leállítás során újraindult... de mindig.

    Ha eltávolítottam, akkor nem indult újra.

    Amiről beszélsz - laptopon van?
    Esetleg biosba nem került valami átállításra? Wake up events címszó alatt?

    VálaszTörlés
  33. Nem valami hülye helyre telepítette a Grub2-őt azért csinálja? Ilyet még nem hallottam egyébként.

    VálaszTörlés
  34. Nálam is van egy fura jelenség. Ha kikapcsolom a gépet, szépen leállít mindent ahogy kell, majd kiírja hogy "Új kernel indítása", és elindul megint, ha hagyom. :) Bár elég kusza most a gépem, sok telepítés volt ide-oda, ez kavarhatott valamit be.

    VálaszTörlés
  35. Vicces, ezt a magától elindulást az elmúlt fél évben sokadszor hallom, először el se akartam hinni, hogy van ilyen :) Úgy tűnik, akkor több verziója is van.
    Ami nekem ismerős mostmár, hogy Win dual bootos gépek kikapcsolás után 1-2 órával maguktól bekapcsolnak.
    És erre a megoldás:
    /etc/default/rcS fájlban az UTC=yes sor átírása UTC=no-ra.
    Az info innen származik: http://www.linuxquestions.org/questions/debian-26/computer-turns-on-itself-882976/

    VálaszTörlés
  36. Szivesen,örülök,hogy sikerült! :)

    VálaszTörlés
  37. Köszi!
    Ezt megpróbálom,bár nekem Win nincs a gépemen,viszont van Kubuntu,Fedora,LMDE.
    De a régebbi LMDE-nél nem volt ilyen soha,hogy elindul magától,csak most kezdte el.....
    Én is nehezen hittem régebben,amikor valahol olvastam róla,de most,hogy velem történik
    már nem olyan "vicces"......
    Lehet átvariálom a grub-ot,ha nem az LMDE lenne a rendszerbetöltő,csak nem indulna el.

    VálaszTörlés
  38. Nem laptop, Dell Optiplex gx270-es PC. (P4,CPU: 2.66GHz,2GB-RAM,160GB HDD)
    Bios-ban nincs semmi átállítva,nem nyúltam még hozzá,ezért sem értem,eddig nem volt ilyen...

    VálaszTörlés
  39. Hát, nekem az UTC yes-re van állítva, és nem indult még el soha magától a gépem. Igaz, én nem is frissítettem mostanában.
    Nekem sincs Win, nekem is triple boot és nekem se az LMDE a rendszerbetöltő...

    VálaszTörlés
  40. Az mbr-re rakta,úgy indítja az LMDE a többit,ami ugye a /dev/sda-sajátján van.

    VálaszTörlés
  41. Ismerős gépén csak win7 van, és neki szokott teljesen rendszertelenül éjszaka elindulni a gép. Az okára még nem sikerült rájönni...
    Ezeket figyelembe véve, ez nem valószínű, hogy oprendszer függő volna.

    VálaszTörlés
  42. Hello!

    Nálatok MATE alatt működik a színkezelő rendszer? Korábbi 2011-es verzióban cinnamon alatt működött a gnome-color manager, de 2012-esben nem.

    Feltettem a gnome-color-manager csomagot, a háttérben fut a colord daemon, de a vezérlőközpontban nem jelenik az idevonatkozó menü...

    Keresgettem a neten idevágó témában, de nem jutottam túl sokra. Gondolom a MATE nem kompatibilis még a színkezelő rendszerrel, vagy valamit haxolni kell a config fájlok között?

    Ha valaki tud segíteni, kössz előre is!

    VálaszTörlés
  43. Segítségeteket kérném!(Kezdő linuxos vagyok!)
    Olyan problémám akadt,hogy feltelepítettem a lmde xfce 201204-es változatát egy régi laptopra(1500Mhz intel celeron m,1 Gb memoria,alaplapi vga) és gondolt egyet eltűnt az asztal háttérképem az asztal jobbklikk menüje,csak a tálca maradt és fekete háttér. Fórumokban kutakodtam,de sajnos nem találtam még ehez hasonlót.
    valakinek valamilyen ötlete? Újratelepíteni nem szándékozom,mert megfelelően működik,csak kicsit zavaró.
    üdv mindenkinek

    VálaszTörlés
  44. Én is feltettem végül az MDM-et, viszont a GDM3-at is fent hagytam. A kérdésem az volna, hogyan tudok egyikről a másikra váltani? Hiába keresgéltem, ezt nem találtam...

    VálaszTörlés
  45. Ki kell jelentkezni, és a bejelentkező felületen tudsz választani.

    VálaszTörlés
  46. Feltettem rá a gnome-shellt is, most azt próbálom körbejárni, hogyan lehetne a Matét fájdalommentesen amputálni.

    VálaszTörlés
  47. Sziasztok!
    Eddig ubuntut használtam win7 mellett, mert munka miatt kellett a win. Azzal nem is volt gond.
    Most feltettem az LMDE-t és bootnál nem tudom kiválasztani, hogy melyik OS-t indítsa. Egyből indul a Win7.
    Van erre valami megoldás?

    VálaszTörlés
  48. Nem lehet, hogy a Win-t tetted fel később? Az szokott ilyet csinálni.
    Vagy, ha nem így van, próbáld ki, hogy ha sűrűn nyomogatod a shift-et a BIOS után, előbb-utóbb meg kell jelennie a Grub-nak, ha fent van.
    Ubuntut letörölted, vagy harmadiknak telepítetted az LMDE-t?

    VálaszTörlés
  49. A Win-t tegnap, a Linux-ot ma tettem fel. Shift-re sem csinál semmit.
    Az Ubuntu partícióját formáztam és utána tettem fel a Linux-ot. Megpróbálom újra feltelepíteni, aztán meglátjuk.
    Köszi a segítséget!

    VálaszTörlés
  50. Hát még amire gondolni tudok, hogy esetleg a grub-ot nem az MBR-re, hanem a partícióra telepítetted (MBR=/dev/sda, partíció=/dev/sda1 pl.), és akkor maradt az MBR-ben a Win7-é.

    VálaszTörlés
  51. Meg van a hiba. Ezt benéztem... köszi szépen! Most már ezt is tudom.

    VálaszTörlés
  52. Nincs mit, örülök, hogy kiderült!

    VálaszTörlés
  53. Üdv mindenkinek! Az új ISO-val kapcsolatban is még továbbra is fennáll a probléma, amit nem tudok megoldani. Hogyan lehet megszüntetni a be-és kikapcsoláskor hallható erős pattogó hangot? Ha valaki tudja a megoldást, kérném írja meg. Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  54. Szia István!

    Tudni kellene, hogy milyen eszközeid vannak a gépben... pl hangkártya.

    terminálban: lspci
    és ennek kimenete kellene, aztán googleben rákeresünk - a debian és az általad hozott hangkártya nevére.

    És megkeressük a megoldást.

    Más linux-al jól muzsikál? ott nem tapasztaltál ilyet? Csak LMDE esetén?

    VálaszTörlés
  55. Nos, éppen 4 gépre telepítettem az LMDE ezen isojából az LMDE-t. Egy 32-bites, három 64 bites.
    A 64 bites éjszaka bekapcsolhatott, mert úgy találtam..
    kb két órával a kikapcsolása után.

    Megcsinálom majd ezt a beállítást és meglátjuk.
    (laptopról van szó, az asztali nem tud bekapcsolni, lévén áramtalanítjuk rendszerint).

    Jól muzsikálnak egyelőre a gépeken, persz Mate-val, és gnome-do-val (a Mint menü keresője helyett, mert az megfagyasztja a gépet, ha olyat ütök be neki, ami nincs a programok között pl. ener (mint energiakezelő), vagy bármi más - megfagy, és csak reset segít (bár alt-ctrl-f1-el át lehet váltani konzolba).

    Ez legyen a legnagyobb hiba.. majd javítják, amúgy is a gnome-do-t használom...
    Super-space (win-gomb és a szóköz együttes lenyomásával hozható elő ez a csöpp program, melybe hasonlóan működik, mint a mintmenü keresője, vagy mint a unity keresője. amit elsőre nem tud, azt megtanulja - aztán már csak egy C kell a chrome-hoz megy egy enter.)

    Node az eredeti kérés az újraindulás volt.. Visszajelzek mire jutottam.

    VálaszTörlés
  56. Szia kiscsibe! Leírom a hangkártyám típusát:00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 5 Series/3400 Series Chipset High Definition Audio (rev 05) 01:00.1 Audio device: ATI Technologies Inc Manhattan HDMI Audio [Mobility Radeon HD 5000 Series] (csak azokat a sorokat másoltam be, ami lényeges) Minden linux-al jól muzsikál, csak debian alapú, Gnome vagy Xfce asztali környezeten NEM! Debian 6 telepítve kde-vel tökéletes, Gnome vagy xfce pattog a hangkártya. Érdekes. Mint 12 gnome telepítve is tökéletes. Most Chakra van telepítve, rendesen működik. Jó lenne valami megoldás, mert az LMDE-t jobban szeretném, mégis csak debian!

    VálaszTörlés
  57. Szia István!

    Nézegettem a google-ben, ez a kártya jól működik Debian alatt, igaz az asztali környezetről nem szóltak.
    Ha kde alatt jól működik, és más disztro alatt is, akkor lehet az alsa-val van a gond (azt hiszem kde nem alsa-t használ, de javítsatok ki). Ahogy az újabb disztrok sem, hanem pulse-audio-t.

    Amennyiben lehetséges, akkor alsa-t cserélném pulse-ra.
    Magam ezt tenném próbaképp, valamint először körbenéznék a hangbeállításokban is, lehet ott bújik meg valami beállítási lehetőség.

    Nézegettem az alsa és pulseaudio után. Alsa-t nem szokták pulse-ra cserélni... Aztán megnéztem a synapticban, alsa mellett fenn van a pulseaudio is. (akkor nem jól mondtam, amit mondtam az előbb).

    Ennek fényében viszont lehet, hogy a pulseaudiot kell eltávolítani teljesen.

    Itt egy lehetséges út hozzá:
    http://howto.blbosti.com/2010/04/ubuntu-make-alsa-default-instead-of-pulseaudio/

    Igaz ubuntura van írva. Magam ezt próbálnám meg, vagy legalábbis erre keresgélnék.
    A nálad jelentkező hibára nem találtam a neten - pedig keresgéltem. Ez azért jóra utal szerintem.

    Ha keresgélsz még fontos lehet, hogy a rendszer 64, vagy 32-bites. Mert a csomagokban van különbség.

    Sajnos ennyit tudtam segíteni úgy fest, így távolból.
    Egy próbát megérhet, ha van szabad particiód erre célra.
    Majd látod.

    VálaszTörlés
  58. Üdv mindenkinek!

    Én személy szerint arra lennék kiváncsi, hogy az új LMDE-ben (201204) ki melyik tárolót használja (latest,incoming,testing stb..) és mennyire elégedett és mennyire érzi stabilnak a rendszert?!

    VálaszTörlés
  59. Alapértelmezett a latest tároló. Nekem még incomingra állítva sem volt soha gondom vele.

    VálaszTörlés
  60. Szia!
    Igen azt tudom én is, hogy az alapértelmezett a latest tároló csak érdekelne, hogy ki nem az alapértelmezetett használja és úgy mennyire van megelégedve a rendszerrel, okozott-e nagyobb hibát vagy gondot a másik tároló használata.
    Köszi, hogy írtál.

    VálaszTörlés
  61. Egyelőre a latesthez képest csak csekély külömbségek vannak, Debiánék most fagyasztották a testing tárolókat Wheezyhez, ha majd az megjelenik kapunk újabb programverziókat.
    Amúgy GnomeShellel használom, most tettem fel synapticból a zárt meghajtót az ATI kártyámhoz, és zokszó nélkül üzemel az is. (fglrx kijelöl, függőségeivei együtt telepít, UTÁNA TERMINÁLBAN AZ ALÁBBI PARANCS: sudo aticonfig --initial [enter-jelszó-enter] külömben beállító fájl híján fekete képernyő fogad!)

    VálaszTörlés
  62. Felejtettemel írni az initial előtt két kötőjel van.

    VálaszTörlés
  63. Értem, köszönöm az infókat és hát várom a friss progikat.
    :)

    VálaszTörlés