2013. december 2., hétfő

Petra végre megérkezett! Itt a Linux Mint 16-os kiadása

Az előzetes terveknek megfelelően még november legeslegvégén megérkezett a Linux Mint soron következő 16-os kiadása. A „Petra" névre keresztelt verziót a Linux Mint fejlesztői nevében a projekt vezetője Clement "Clem" Lefebvre jelentette be. A 16-os verzió Cinnamon és MATE felülettel érhetők el.



Újdonságok:

Cinnamon



MATE



A teljes bejelentés a Cinnamon és a MATE verziókhoz. A Cinnamon felület honosítása teljes körű. Aki hibát vagy angol szövegeket talál, kérjük jelezze felénk. Amennyiben tetszik a Linux Mint linuxos rendszer, kérjük fontolja meg a projekt pénzügyi támogatását. Keresünk továbbá önkénteseket, akik segítenek híreket írni a linuxmint.hu webolalra, valamint fordítani és népszerűsíteni a Linux Mint-et.

Letöltés (torrenttel):

Cinnamon

MATE

13 megjegyzés:

  1. Nagyon vártam már ! Azonban a fejlesztői csapat azt igérte (de legalábbis azt közölte), hogy egyből a Mate-tel és Cinamon-nal együtt jelenik meg az Xfce is !
    Tudja valaki, mikorra várható ez utóbbi verzió ? Mert a jelenlegi a régi laptopomon futó LinuxMint 14 Xfce már eléggé bugos. (Nem lehet frissíteni.) Tehát már nagyon aktuális az új LTS Linux telepítése. . .
    Szóval, valaki meg tud dobni némi infó-morzsával ez ügyben ?

    VálaszTörlés
  2. OFF
    Nos, a frissítési gondom - hála az itteni fórumon fellelt ötleteknek - megoldódott.
    ON
    Az alapkérdés azonban továbbra is fennáll: tud valaki valamit az Xfce-verzió érkezési időpontjáról ?

    VálaszTörlés
  3. http://community.linuxmint.com/iso
    Itt keresheted, egyelőre még csak testing.

    VálaszTörlés
  4. Az RC kint van: http://blog.linuxmint.com/?p=2516

    VálaszTörlés
  5. re End és atilla964 !

    Köszi a válaszokat.
    Ezek szerint - ha a végleges verzióra vágyom - legyek türelemmel. ;-)
    OK, így lesz.
    (Nem szeretném a teszt-verzió esetleges hibái miatt az egészet újratelepítéssel zárni. Addig meg míg a végleges kijön (remélem azért Karácsonyig, de legalábbis Szilveszterig itt lesz) elleszek a "Nágyával".
    Mindenkinek boldog Karácsonyt kívánok, meg bulis Szilvesztert !

    Ciao: A.M.

    VálaszTörlés
  6. Üdvözlet Mindenkinek!

    A napokban telepítettem a Mint 16 Mate-et, nagyon jó, gyors, tetszik, csak van 1 kis probléma vele, 4 Gb-nál nagyobb file-t nem lehet létrehozni ill. rámásolni. Kipróbáltam a Cinnamon-t is, azzal sem működik, így elég nehéz a virtualbox-ot használni. Eddig a 14.1-et használtam, azzal tökéletesen működik, felraktam a 15-öst azzal is megy. Aki tud megoldást kérem segítsen.

    VálaszTörlés
  7. Szia György!
    Lehet felesleges a kérdés, de 32bit vagy 64bit-es rendszert használsz?

    VálaszTörlés
  8. Bocs, elfelejtettem leírni, 32 bit.

    VálaszTörlés
  9. A kérdés még, hogy milyen fájlrendszert használsz, illetve a 32bit-hez milyen kernel fut. Ajánlott lenne egy PAE kernelt feltenned és azzal indítani a gépet.

    VálaszTörlés
  10. A file rendszer ext4, eddig így működött, szerintem bug-os a 16-os verzió, ha nekem kell szórakozni vele, hogy jó legyen akkor inkább mást használok ami 1ből jól működik. Eddig minden jól működött, úgy ahogy volt, a kernelt nem tudom, hogy mi, már letöröltem. Néztem más fórumokon is, nem csak nekem van ez a bajom, csak még nincs rá hivatalos megoldás. Köszönöm a fáradozást, hátha megoldódik.

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm mindenkinek, aki fáradozott a megoldáson, a 64bit-es verzióval működik.

    VálaszTörlés
  12. Egyedül is megtaláltad a megoldást, de ezt javasoltam volna következőlépésként. :)
    Elviekben egy 32bit-es rendszer PAE-kernellel szintén megoldás lehetett volna.

    VálaszTörlés
  13. Petra az LTS lesz, mert a hivatalos oldalon nem úgy tűnik.
    http://www.linuxmint.com/oldreleases.php

    VálaszTörlés