2011. május 5., csütörtök

Linux Mint 11

A Linux Mint következő kiadása a Linux Mint 11 várhatóan 2011. májusában, azaz még ebben a hónapban meg fog jelenni. A fejlesztő csapat rengeteg e-mailt kapott olyan kérdésekkel, hogy Unity-vel vagy GNOME 3-mal fog érkezni, mikor fog pontosan megjelenni?

[caption id="attachment_1729" align="aligncenter" width="400" caption="Linux Mint 11"][/caption]

 

A becsült ütemterv szerint a Linux Mint 11-nek két kiadása lesz

  1. a hónap közepén fog megjelenni az RC (kiadásra jelölt változat)

  2. május végén megjelenik a stabil kiadás


Röviden a változásokról:

  • A Linux Mint 11 Gnome 2.32-vel, a tradicionális Linux Mint felülettel, mintMenu-vel és az előző verziókban megszokott asztallal fog érkezni. A Compiz továbbra is alapértelmezetten a rendszer része.

  • Az OpenOffice.org-ot leváltja a LibreOffice

  • A Rhytmbox helyett a Banshee lesz az alapértelmezett zenelejátszó

  • A gThumb leváltja az F-Spot képnézegetőt

  • A Gwibber nem lesz alapértelmezetten a rendszer része


Bővebb információt a 11-es kiadásról a Linux Mint hivatalos blogjában olvashattok: http://blog.linuxmint.com/?p=1746

7 megjegyzés:

  1. Szerintem többek nevében mondhatom: "Már nagyon várom!"

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem ezt szinte kivétel nélkül mindenki várja! Az Ubuntu új verzióját kipróbáltam és ha ez is ennyit fejlődött, akkor biztosan meg leszünk vele elégedve.

    VálaszTörlés
  3. "A Linux Mint 11 Gnome 2.32-vel, a tradicionális Linux Mint felülettel, mintMenu-vel és az előző verziókban megszokott asztallal fog érkezni. A Compiz továbbra is alapértelmezetten a rendszer része." Ne haragudj, de Te ebben milyen fejlődést látsz? Ezt úgy hívják, hogy helyben toporgás. :)

    VálaszTörlés
  4. Hát igen. Szerintem külsőre teljesen olyan lesz mint a 10. Én igazából számítottam a Unity-re de nem lesz, sőt Gnome 3 sem. Kicsit csalódtam.

    VálaszTörlés
  5. Én örülök, hogy nem lesz Unity. Kipróbáltam az Ubuntuban, de nekem személy szerint nem jött be. Persze lehet, hogy kevés időt adtam neki. A Mint menüt szeretem, jó hogy marad. A rendszer nálam jól működik stabil, hibamentes, gyakorlatilag ezzel boldog vagyok. Szerintem jól ráéreztek a fejlesztők arra, hogy mire van szükség.

    VálaszTörlés
  6. Ne sajnálja senki a Gnome3 + Unity-t! Az egy borzadály. Én visszatértem a Gnome2-höz és ha az Ubuntu-ban esetleg megszűnne a támogatása, akkor könnyen lehet, hogy a Mint-et választanám.

    VálaszTörlés
  7. @SeaHunter: szerintem nem érdemes így általánosítani. Lehet, hogy a Te géped nem alkalmas arra, hogy normálisan tudd használni az említett asztali környezeteket, ugyanakkor sokaknak tetszik és örömmel használják. Ne vegyük el senki kedvét attól, hogy kipróbálja és akár meg is tartsa elsődleges operációs rendszerként.

    VálaszTörlés