2011. február 19., szombat

Helyesírás ellenőrzés beállítása LibreOffice-ban



Pár napja telepítettem a LibreOffice-t, pontosabban lecseréltem az Mint-ben alapértelmezetten megtalálható Openoffice csomagot. Most vettem csak észre, hogy hiába ellenőrzöm a a megírt dokumentumot (azért nem vagyok olyan jó nyelvtanból, hogy hiba nélkül megírjak egy cikket), ellenőrzéskor soha nem kaptam hibás szavakat. Szóval ez ügyben még tenni kell egy dolgot.

„A szöveg helyesírásának és nyelvhelyességének ellenőrzéséhez telepítve kell lennie a megfelelő szótárnak. A legtöbb nyelvhez három szótár áll rendelkezésre: egy helyesírás-ellenőrző, egy elválasztási és egy szinonimaszótár. Minden szótár csak egy nyelvhez jó. A nyelvhelyesség-ellenőrzőket külön kiterjesztésként kell letölteni és telepíteni. Lásd a kiterjesztések honlapján. „



Innen kell letöltenünk a magyar nyelvhez tartozó dict-hu.ocx fájlt, amire ráklikkelve egyszerűen tudjuk hozzáadni a LibreOffice-hoz. Ezután, ha beállítjuk a folyamatos ellenőrzést, akkor menet közben piros hullámos vonallal aláhúzza a program a kérdéses szavakat, ezekre jobb klikkel kattintva kérhetünk ajánlatot, vagy pedig a szöveg begépelésének végén F7 gomb megnyomásával kérhetünk egy nyelvhelyesség-ellenőrzést.





Így most már nyugodtabbak lehetünk. :)

6 megjegyzés:

  1. Nekem ment a synapticból vett hunspellel is. Mindenesetre kipróbálom ezt a megoldást is, hátha jobb.

    VálaszTörlés
  2. Van értelme lecserélni az OpenOffice-t erre?

    VálaszTörlés
  3. Persze! Az OpenOffice az Oracle-höz került előbb-utóbb majd fizethetünk érte, ha nem vágják tönkre úgy mint a SunOS-t, a közösség pedig a LibreOfice-t fejleszti tovább. Hamarosan minden Linux disztróban a LibreOffice lesz.

    VálaszTörlés
  4. Igen, ezt tudom. de kizárt, hogy ezek után pénzért adják az OpenOffice-t, mert akkor a kutyát sem fogja érdekelni. Tehát a saját sírjukat ásnák.

    Én a kérdéssel csak arra gondoltam, hogy jelenleg talán még jobb az OO, mert a LO még csak most indult.

    VálaszTörlés
  5. De a kereskedelmi termék azt hordozza magában, hogy terméktámogatást kapsz mellé, tartalmazhat olyan zárt kódú programrészeket, amik a nyilt forráskódúban nem megtalálhatóak. Ha a LO verziószáma 0.1 lenne, akkor azt gondolnám, hogy ez még nem kiforrott, de mivel annyival kezdödik, amennyivel az OO-t ott hagyták, és mivel a LO site is teljes erövel üzemel, nem lehet gond.

    VálaszTörlés
  6. Kb. 30 fejlesztő állt át a Libre Office-hoz, olyan cégek álltak mögé mint Novell, Cannonical, Google, Red Hat, úgyhogy a jövője miatt azthiszem inkább az Open office-nak kellene aggódnunk.

    VálaszTörlés