2011. február 7., hétfő

Ubuntu One telepítése

Az Ubuntu One adataink szinkronizálására, megosztására szolgáló program. Linux Mint-ben nem települ fel a rendszer telepítésekor így nekünk kell külön feltelepítenünk, ha igénybe szeretnénk venni a mindenki számára ingyenes, 2 GB tárhelyet.

Feltelepítése nagyon egyszerű. Indítsd el a Synaptic csomagkezelőt és keress rá az ubuntuone-client-gnome alkalmazásra és telepítsd fel. Miután feltelepült a Rendszer -> Beállítások menüpontban találod meg. A program használatához egy regisztrált fiókra van szükség.

4 megjegyzés:

  1. Elnézést kérek, ha zavarok a talán nem ide való kérésemmel..
    Már elég idős nyugdijjas vagyok Felvidéken. Szeretnék magyar - és ha lehet a legkevésbé vírusos operációs rendszert. Vettem egy gépet vistával, de a helyi titkosszolgálat egyik ügynöke megfigyelő állomásként kezelte - ő indította el a gépet és állította úgy be, hogy én csak néztem...(már több mint 10 éves gyakorlatom van - persze nagyon hiányos ismeretekkel.) Sehogy sem ment, elvittem reklamálni - nem fogadták el, mert az oldallap le volt véve (a hapsi flopyt szerelt be - mert nem volt. Erősködött, hogy ezzel nem vesztem el a jótállási jogaimat és hogy az üzlet főnöke az ő haverja.

    Mikor elutasítottak - kérdeztem - most mit tehetek? Ajánlották az egyik munkatársukat, hogy az kis pénzért megbügyköli. Meg is tette. Mindent letörölt és Win 7, illeg. office-t tett fel és még sok más triált. A gép "repült" - de ilegális lett. Kértem - állítsa vissza - nekem nem kell az ilyesmi.. Ennek már 4 hónapja - a gépet kb. összesen 10 napot használtam, vagy rossz volt, vagy javítóban volt... Most egy illegális angol xp profi val fut..

    Itt olvastam valahol a linuxról - engem érdekelne. Tudom, nehéz, ha az unokám azt mondja: én is akarok repülőt vezetni..
    A linux magyar? vagy csak angol (megy az is, de én itt úgy is idegenben érzem magam, nekem a magyar jobb volna - bár felejtem, mégis a legjobban értem.)

    Minden jóindulatő hozzászólást tisztelettel köszönöm..!

    VálaszTörlés
  2. Kedves György! Eddigi tapasztalataim szerint a Linux Mint teljesen magyarított, esetleg egy-két pluszban felrakott alkalmazásnál előfordulhat, hogy angol a menü/beállítások, de ez nem hiszem, hogy gondot okozna, különösen ha tudsz angolul is.
    Annyira egyébként nem nehéz, különösen, ha érdekel és még időd is van rá :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves György!

    Ma már szinte minden Linux-nak van magyar nyelvű támogatása. Vannak olyan rendszerek, amiket olyan emberek használnak, akik már értik a Linux működését. És vannak olyanok, akik szinte nem értenek sokat a számítástechnikához. Ez utóbbi kategória a kezdő felhasználóké, vagy másként fogalmazva az olyan felhasználóké, akik nem buherálni akarják a gépüket és a rajta levő operációs rendszert, hanem egyszerűen csak használni.
    Ha Ön is úgy érzi, hogy nem szeretne a gép beállításával sok időt eltölteni, illetve a telepítés után azonnal szeretne zenét hallgatni, filmet nézni, vagy az interneten videókat nézni, akkor a Linux Mint jó választás lehet. A telepítője magyar nyelvű. A jelenlegi legfrissebb kiadás telepítését képekben a következő helyen érheti el:
    http://linuxmint.hu/dokumentacio/a-linux-mint-10/
    Telepítés után a rendszer felülete magyarul jelenik meg. A biztonságos használat érdekében beállíthat tűzfalat és egyéb megoldások is léteznek. A téma bővebb kifejtése már némi informálódást igényel. Bármelyik Linux kiadást is választja, a rendszere legális, szabadon használható és vírusoktól mentes lesz. A Linux Mint jó kezdés lehet Önnek, ha eddig csak Windows-t használt. További kérdéseit kérem a fórumban tegye fel, szívesen segítünk!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen a fáradságot és a tanácsot. Megpróbálom. Ugyanis az ubuntut letöltöttem, cd-re tettem, de valami hiba végett nem engedi a telepitést. A gépen most egy xp prof. van (angol)

    Most rögtön neki állok a linux -mint- 10- nek.

    Még egyszer:Hálas köszönet!

    VálaszTörlés