2012. február 5., vasárnap

Kezdőknek szóló útmutató

A Linux Mint, mint talán a legfelhasználóbarátabb Linux disztribúció, idális azoknak, akik most szeretnék elkezdeni a Linuxszal való ismerkedést, esetleg váltani szeretnének, de nem tudják, mire számítsanak, hogyan fogjanak neki.

Úgy gondoljuk, hogy a Linux Mint telepítéséhez és mindennapi feladatokra való használatához nem szükségeltetik előzetes linuxos tapasztalat és hosszas tanulás. Hasznos lehet ugyanakkor, ha az érdeklődők az alapokat egy helyen összegyűjtve megtalálhatják. Készítettünk ezért egy útmutatót azoknak, akik most találkoznak először a Linux Minttel, vagy általában Linuxszal, és szeretnének segítséget kapni a rendszer megismeréséhez, telepítéséhez, vagy esetleg csak kíváncsiak és általános képet szeretnének kapni a Linuxról, Linux Mintről. Az írás célja, hogy aki figyelmesen olvassa, elegendő információt kapjon a Linux Mint 12 telepítéséről és használatáról ahhoz, hogy önállóan elboldoguljon vele. Éppen ezért az útmutató megértéséhez semmilyen előzetes Linux-ismeret nem szükséges. Minden témakört nyilván nem állt módunkban kifejteni, de a leírtak remélhetőleg elegendők lesznek arra, hogy az átlagos felhasználói kérdéseket megválaszolják.

Az útmutató bevezetőjét és a tárgyalt témaköröket itt találjátok.

Reméljük, hogy sokaknak segítségül szolgál majd ez az írás a Linux (Mint 12) megismerésében!
Bár igyekeztünk az útmutatót többen, alaposan átnézni, nem lehet kizárni, hogy valamilyen hiba vagy pontatlanság maradt benne. Ha ilyesmit észleltek, kérlek jelezzétek nekünk. Észrevételeiteket, javaslataitokat vagy kérdéseiteket kommentként vagy e-mailben várjuk.

Szeretném emellett megragadni a lehetőséget és ismét felhívni a figyelmeteket arra, hogy bármilyen benneteket érdeklő témában írt cikkel segítségére lehettek a Közösségnek! Az útmutatókat tartalmazó Dokumentációk kategória mellé ezért létrehoztuk a Súgó kategóriát is, ahova szintén várjuk általánosabb, átfogóbb témákról írt bejegyzéseiteket.

5 megjegyzés:

  1. Végig bogarásztam az egészet. Hiba nincs benne. Viszont van egy rész, ahol már a "Wine" is előkerült. szerintem a teljesen kezdőknek még igazán a wine és a Windowsos programok futtatása az elsődleges. Habár?

    VálaszTörlés
  2. Köszi, hogy átnézted :)
    A Wine-nal kapcsolatban lehet, hogy igazad van, de én két okból nem hangsúlyoztam ennél jobban:
    - egyrészt nem akartam, hogy úgy tűnjön, hogy "hát igen, tudjuk, hogy így nem az igazi, de ott a Wine". Mert a legtöbbek igényeire szerintem tényleg tökéletes lehet pl. a Gimp, vagy akár a Libreoffice, és nem akartam külön reklámozni az amúgy is ismert konkurenciát. Játékokkal kapcsolatosan valószínűleg tényleg szükség van a Wine-ra, de erről a témáról sajnos nem tudok írni, mert nem játszom a gépen.
    - szétnéztem a neten, de magyar Wine útmutatókból azokat találtam csak, amiket be is linkeltem, vagy olyanokat, amik régiek vagy túl specifikusak. Jó lenne, ha valaki írna egy olyat, ami átfogó, aktuális, felhasználóbarát, felsorolja, hogy a leggyakrabban igényelt alkalmazások (pl. MS Office, Photoshop, Dreamweaver, 1-2 ismertebb játék) közül melyek azok, amik valóban azonnal működnek és bemutatja, hogy konkrétan hogyan kell működésre bírni a többit. Mivel viszont én nem használom se a Wine-t, se ezeket az alkalmazásokat, ez túl sok idő, kísérletezés és munka lett volna. Ha tudsz ajánlani valamilyen kezdőbarát Wine-leírást, belinkeljük azt is :)

    VálaszTörlés
  3. http://linuxmint.hu/dokumentacio/wine-leiras-directx-tamogatassal-komolyabb-jatekokhoz/
    Szerintem elég kezdőbarát.

    VálaszTörlés
  4. Végig olvastam (többször is ). Nagyon hasznos :)

    Köszi

    VálaszTörlés